Se enkelt indlæg
Gammel 15-10-2013, 18:28   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke længe siden en bruger herinde skrev, at hendes fleksjob på 2 timer om ugen bestod i at lave en kande kaffe og tulle lidt rundt og vande planterne - forklar mig venligst hvor i det frivillige job på 1-2 timer skiller sig markant ud???

Om man tuller rundt i et fleksjob af 1-2 timer om ugen med en vandkande, eller man tuller rundt som frivillig i fx en genbrugsforretning, med en håndfuld bøjler??

Det frivillige job jeg havde over på plejehjemmet 1-2 timer om ugen hvor jeg bare sad og sludrede med de ældre, hældte saft i kopperne eller hentede en ostemad, er i dag udbudt som fleksjob. Eneste forskel er, at fleksjobberen får arbejdstøj og bliver forsikret.

Så mine erfaringer er, at når først vi kommer så langt ned i timer på fleksområdet, så bliver jobbet også ekstremt lig med det man laver som frivillig......det er de aller færreste der kommer 1-2 timer om ugen, og klarer verdenssituationen og dribler rundt med arbejdsevnen.
Det er stadig førtidspensionsmateriale som bare er kassetænkt ud at bestille noget for at spare pensionen.

Men HELDIGVIS står det folk frit for hvad de helst vil, der er jo ingen tvang. Man skal bare huske at tænke lovgivningen med ind i sine beslutninger.
Ninja er ikke logget ind