Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2011, 21:35   #10
Mitochondrie
På vej til at lære K10
 
Mitochondries avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2011
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Mitochondrie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ikke helt korrekt.

Hvis man søger fp i henhold til §17 kører den på præcis samme måde som hvis sb søger en §18, og den kan tage årevis.

Hvis man derimod søger om fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal sagen overgå til behandling efter reglerne om pension i umiddelbar tilknytning til ansøgningen. Kommunen har 3 mdr. til at træffe en afgørelse.

Hvis man søger på det foreliggende må kommunen ikke indhente yderligere oplysninger (men borgeren må gerne selv komme med flere). Det eneste kommunen må gøre er, at færdig gøre rp'en.

Jeg har lidt travlt lige nu, men umiddelbart kan det, for mig, se ud som om, at kommunen har færdiggjort rp'en (indhentet de lægepapirer der var nødvendige til dette formål), og derefter nægtet at indhente yderligere, lige efter bogen.
Jeg søgte fp den 24 januar 2011. Kommunen har sendt mig til speciallægeundersøgelser og indhentet lægepapirer fra tidligere indlæggelser på hospitaler og ambulante undersøgelser på klinikker. Alle har været entydige i konklusionen, at der ikke findes behandling for min tilstand. Dog syntes min egen læge, at vi for at få rydet den sidste tvivl af banen/eller blive rask, skulle få en udtalelse fra landets højeste ekspertise "Rigshospitalet" (måske kender de til helbredelse). Denne info. tilgik også kommunen. Alligevel vælger kommunen her den 4. november 2011 af indstille mig til afslag på fp - uden begrundelse, eller anvisning på hvordan jeg skal kunne tage et arbejde og forsørge mig selv og min familie.
Mit spørgsmål er om kommunen kan behandle min sag i 9 måneder (indhentende diverse papirer og prøver) og dernæst afvise sagen uden begrundelse - med henvisning til § 17? - Eller sagen grundet deres lange sagsbehandling (9 måneder) og omfangsrige engagement i at sende mig til speciallæger og indhente tidl. lægeoplysninger nu er gået hen og blevet en § 20 sag, således at kommunen, skal træffe afgørelse på en SAMLET faglig vurdering og såfremt kommunen giver afslag, så giver anvisning efter § 16 på hvordan jeg igen kan blive selvforsørgende?

Jeg håber du kan hjælpe mig, at få lidt klarhed over hvordan disse paragraffer fortolkes.

De bedste hilsener,
221160
Mitochondrie er ikke logget ind   Besvar med citat