Emner: Rabat tråden
Se enkelt indlæg
Gammel 26-03-2010, 12:05   #13
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Jeg har selv en meget kort gangdistance og har handicapparkeringskort til bilen. Når vi er ude nogen steder, har jeg en transportabel kørestol med, der bliver brugt som hhv, rollator samt som egentlig kørestol også.

Jeg fik derefter oplysning om, at man kan ansøge om et ledsagerkort hos samme myndighed. Det koster kr. 100. Normalt skal lægen dokumentere at man har behov for ledsager pga. diagnose eller andet. Men da han allerede har gjort dette ved ansøgningen om Invalide parkeringskort, så skulle jeg denne gang IKKE den vej ad lægen. Jeg skulle blot at trykke et ansøgningsskema ud fra nettet og indsende pasfoto og indbetale pengene.

Dette ledsagerkort giver gratis adgang for en ledsager til rigtigt mange steder, både Fårup sommerland, Danfoss Universe og mange mange andre steder. Vi fik vores kort rigeligt tjent ind sidste år. Vi fik ligeledes en gratis ekstra billet da vi skulle se Cirque de Soleil, da han også var med som ledsager der. Det kan betale sig at spørge når man vil noget. Ofte gives der rabat eller ledsager med blot man spørger og fremviser legimation.

På denne måde skal vi kun betale for en voksen, når vi er i fx. Fårup Sommerland, hvilket er for mig selv. Ledsageren (min mand) er gratis. Om jeg kan tillade mig at bede om rabat for min egen billet, nu jeg er blevet førtidspensionist, skal da tjekkes - så er der råd til en ekstra af de dejlige kæmpe is de har.

Sidst redigeret af Tutti; 26-03-2010 kl. 12:10.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat