Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2009, 19:29   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ayla Se meddelelser
Hej frida og Razmo - tak skal I have for svar!

Razmo, du skriver at f.eks. ADHD, Turette og Aspergers ikke er en psykisk sygdom, men kommer af en psykisk sygdom - aha så, hmn Tak i øvrigt for din meget fine redegørelse.

Ja, jeg har bestemt tænkt mig at spørge, hvorfor jeg skal have denne undersøgelse. Jeg synes, det er meget mærkeligt.
Hehe!... nej det er bare svært at huske at bruge de rette betegnelser... selv for mig

Hvad jeg mener er, at de psyksike sygdomme/lidelser kommer i kølvandet på dysfunktionerne meget tit... syndromer er IKKE sygdomme... sygdomme er noget man tilrager sig, og i nogle tilfælde kommer af med igen... og lidelser er vel dem man dissideret LIDER af... har det skidt af osv...

At have et syndrom i sig selv lider man ikke af... men reaktionen fra omverdenen kan skabe psykiske lidelser og sygdomme som angst, stress, depression osv... som så gør at syndromerne kan VIRKE som en lidelse...

men i bund og grund er syndromer bare at være anderledes and dem man kalder "neurotyppiske"... eller "raske" om man vil... "normale" om man vil...
  Besvar med citat