Se enkelt indlæg
Gammel 31-05-2021, 13:59   #76
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du må redde dig selv – systemet gør det ikke.

Marianne Stein , Socialrådgiver
https://mailchi.mp/85559245a355/du-m...e?e=941580e1b0

Jeg vil derfor i dette Kærlige Indspark nævne 12 trin, der er vigtige at følge, for at du kan få en nogenlunde kontrol over din sag – og dermed også over dit eget liv.

De 12 trin er følgende:

Anmod om fuld aktindsigt i din jobcentersag – kommenter skriftligt på fejl og mangler.

Få altid referat af dine samtaler med jobcentret – kommenter skriftligt på fejl og mangler

Gå aldrig alene til et møde – du har ret til en bisidder, det kan være et familiemedlem, en ven/veninde eller en professionel.

Få udarbejdet en funktionsevnebeskrivelse – helst inden du påbegynder arbejdsprøvning/virksomhedspraktik.

Skal dit helbred vurderes hos en speciallæge, Klinisk Funktion (sundhedskoordinator) eller evt. hos en neuropsykolog, så skal du altid sikre dig, at de får de korrekte lægedokumenter til rådighed, så de kan vurdere på et oplyst grundlag – anmod derfor om aktindsigt.

Hvis ikke dit helbred er afklaret, så er du ikke klar til praktik.
Få klart defineret dine skånehensyn og arbejdsopgaver/funktioner inden opstart af praktik.

Sørg for at have en god og kontinuerlig kontakt med din praktiserende læge – særligt under praktikforløb.

I praktikforløb: Lyt til og mærk efter hvad din krop fortæller dig – skriger den på mere smertestillende medicin; kræver kroppen flere hvil; mærker du symptomforværring; så skal du gå til din læge, da praktikken i så fald kan afbrydes på et lægefagligt grundlag.

Ved ophør af sygedagpenge/anden ydelse skal du skriftligt partshøres. Altid. Og du har ret til at komme med dine bemærkninger og evt. fremkomme med nye relevante oplysninger til din sag.

Klag over afgørelser du ikke er enig i. Altid.

Ender din klage i Ankestyrelsen, så anmod Ankestyrelsen om fuld aktindsigt. Det giver dig mulighed for at sikre dig, at Ankestyrelsen har fået alle relevante dokumenter for at behandle din sag på et oplyst grundlag.

De 12 trin er ikke udtømmende, men du kan komme et langt stykke ved at følge dem. Ønsker du en uddybelse for de 12 trin, kan jeg henvise til min bog, Sådan én er jeg jo ikke.


Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat