Se enkelt indlæg
Gammel 25-07-2012, 18:56   #38
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Jeg har ikke kunnet overskue at læse hele tråden, så jeg beklager hvis jeg kommer med et indlæg som ikke længere er relevant.

Også jeg lider af svær PTSD som følge af at min kæreste en hel nat gennembankende mig og truede med gevær / holdte pistolmundingen på mit hoved. Overgrebet var så voldsomt at jeg kun lige akkurat kunne holde fast i livet. Lægerne fortalte mine forældre, at jeg lige så godt kunne være endt som en tragisk forside historie. Lægernes skøn var at jeg formentlig ville være hjerneskadet, men som ved et mirakel er jeg ikke blevet det. Det priser jeg mig lykkelig for men konsekvenserne af overfaldet er mange.

Konsekvensen af min PTSD er omfattende. Store kognitive vanskeligheder og manglende evne til at knytte nye relationer. Haven er en lise for mig. Der arbejder jeg meget og finder en glæde ved at se det hele vokse og gro. Det værste der kan ske er hvis jeg bare sidder i sofaen for så begynder "filmen" for alvor at køre. Den kører desværre altid i baggrunden men hvis jeg virkelig anstrenger mig kan jeg nogle gange holde den i baggrunden så den ikke fuldstændig overtager hele mit sårbare sind. Med "Filmen" mener jeg at jeg gennemlever episoden igen og igen uden evne til at stoppe den.

Derfor virker afspænding overhovedet ikke for mig - tværtimod. Har forsøgt mig med fysioterapi men da jeg ikke kan have at nogen rører ved mit ansigt eller den øvrige del af min krop dur dette heller ikke. Hård fysisk træning er det bedste for mig.

Kognitiv terapi har desværre ikke rigtig haft nogen effekt.... men nogle af principperne fra mindfulness hjælper af og til. Derudover er jeg i medicinsk behandling hvilket nok er det der hjælper mig mest.

Nu forsøger jeg komme gennem livet bedst muligt, men der er ikke nogen tvivl om at PSTD´en nedsætter mit funktionsniveau ganske betydeligt.

Jeg skal netop til at starte ridning da psyk. har gode erfaringer med at PTSD patienter finder ro når de sidder på hesten.

Min oplevelse har været at jobcenteret har taget det meget alvorligt, og jeg har kun mødt forståelse undervejs.

Håber du finder fodfæste og at du på trods af modgang får et liv som giver mening og indhold for dig. Sender dig også lige et knus for jeg ved hvilken svær og besværlig vej du er på.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 25-07-2012 kl. 19:15.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat