Se enkelt indlæg
Gammel 14-05-2009, 11:20   #22
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Perchr jamen det turde han så og derfor kan man ikke længere undre sig over at det går så galt i hans sager som det gør , jeg orker ikke lige at svare ham i dag men tro mig han skal nok få svar fra mig af


Men mon ikke det er værd at lægge mærke til at han som lægekonsulent kender til den afgørelse som Odense kommune henviste til i Lenas sag og at han jo så øjensynligt henholder sig til den , jeg går i tænkeboks et par dage og vender tilbage ...

Måske det kunne være en ide at samle alle de kommuner som han er i og skrive dirkete til borgmesteren om hvordan han/hun stiller sig til at arbejde efter retningslinjerne er det dem der tæller eller er det ombudsmandens ord om at det i sidste ende er borgmesteren for så er det jo ikke lægekonsulenter eller nogen andre , men borgmestre der er ansvarlige for det møg der laves ude i kommunerne ....



Citat:
Kære Heidi
i ingen af de citerede udtalelser overskrider jeg nogen beføjelser. Udover at oversætte andre lægers beskrivelser og vurderinger er det lægekonsulentens opgave at tydeliggøre det varige skånebehov og herunder tage stilling til om der er behov for yderligere undersøgelser og mere behandling. Bemærk iøvrigt hvad der er vigtigt, at lægekonsulentens vurderinger kan efterprøves i ankesystemet, hvor kolleger så vurderer de samme data. Borgernes retssikkerhed er såldes i orden på dette område.I øvrigt er der ingen gængse retningslinier for lægekonsulenternes arbejdsopgaver. Jf. her at Ombudsmanden klart har udtalt, at det er op til kommunens ledelse at bestemme, hvad lægekonsulenten må og ikke må.
Jeg slutter her
v.h.
Jens Bang
  Besvar med citat