Se enkelt indlæg
Gammel 23-11-2022, 10:41   #7
JacobT
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2016
Indlæg: 50
Styrke: 9
JacobT er ny på vejen
Kommunen skal træffe afgørelse på et "oplyst grundlag", og hvis de ikke ved noget om din tilstand, fordi lægen ikke kan udtale sig, så synes jeg du skal klage over denne mangel i afgørelsen.

I visse tilfælde kan kommunen træffe afgørelse på "det foreliggende grundlag", hvis fx borgeren ikke medvirker til at oplyse sagen: et eksempel kan være, at man bevidst undlader at følge en aftalt behandling. Jeg er ikke skarp nok til at vide hvad man så gør, når først afgørelsen ligger.

Umiddelbart tyder det ikke på, at du forhaler din helbredelse eller undslår dig at oplyse din sag. Du skriver jo, at du er igang med en udredning. Er det noget du har aftalt med kommunen? Jeg ville nævne det i min klage at der er en udredning igang, og så gøre opmærksom på at din tilstand ikke er tilstrækkeligt udredt til at træffe afgørelse i sagen.

Normalt er det kommunen der tager initiativ til at indhente helbredsattester og andet, fordi de netop skal træffe afgørelse på et oplyst grundlag. Jeg har ikke erfaring med hvordan man selv tilvejebringer den slags, og om det gør en forskel, men jeg fornemmer at kommunen forholder sig så passivt i din sag, som muligt, og forsøger at gøre dig til din egen sagsbehandler. Hvis du allerede har nogle rapporter fra tidligere behandling, så er det selvfølgelig en god idé at få dem med i din sag, men det er ikke meningen at borgerne på eget initativ skal iværksætte undersøgelser og indhente lægefaglige oplysninger.

Kan du genkende nogle af ting jeg har skrevet, fra hvad din private socialrådigver siger? Hvorfor vil hun have svarfristen udsat?
JacobT er ikke logget ind   Besvar med citat