Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2022, 04:06   #1
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Kan jeg få forlænget sygedagpenge eller ikke?

Hej,

Jeg har været sygemeldt siden Juli med officielt "stress".

Inden da havde jeg været selvstændig i 3 år og før det syg på kontanthjælp i 3 år (fritaget for aktivitet, meget lille arbejdsevne, fysiske og mentale skader efter ulykke).

Da min virksomhed er i gang med at blive lukket af SKAT og da jeg næppe kan få råd til at stille sikkerhed for at åbne en ny, så tror jeg ikke jeg kan forsørge mig selv længere.

Det var at være selvstændig der var min eneste mulighed og det gik jeg ned af 2 gange på 2 år, på trods af et stort medicinforbrug. Så uden mulighed for at være selvstændig kan jeg ikke forsørge mig selv på ordinære vilkår. Det er HELT udelukket.

Jeg ønsker derfor at arbejde imod førtidspension eller fleksjob.

Jeg er på sygedagpenge som udløber til Januar.

Jeg har kontaktet to private socialrådgivere. Den ene mener jeg bør kunne få forlænget sygedagpenge, så vidt jeg husker for at blive udredt.

Den anden mener ikke jeg kan, fordi jeg har en gammel henvisning til psykiater fra min læge.

Hvad tænker I er op og ned her?

Jeg har været sendt i et stress tilbud, som jeg stoppede på grund af angst, men nu er jeg hos Center for Specialundervisning for voksne med min hjerneskade/hjernerystelse. Psykologen der mente dog at min "stress" faktisk var min hjerneskade fra kronisk hjernerystelse.

Jeg vil selvfølgelig helst undgå at havne på kontanthjælp mens jeg bliver udredt for arbejdsevne osv.

Hvad tænker I om min mulighed for at få forlænget sygedagpenge?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat