Se enkelt indlæg
Gammel 22-10-2013, 12:18   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Exclamation HVEM/HVAD er/kan Ankestyrelsen?

ANKESTYRELSEN, som officielt i sommeren 2013 overtog samtlige ankesager der i forvejen lå i Det Sociale Nævn, og lagde nye 10+ måneders sagsbehandlingstid, oveni den tid, der i forvejen var gået i Det Sociale Nævn...(10-12 mdr.)

klippet er fra denne artikel - kan andre fylde mere, valid (gerne med paragrafhenvisning) information på, om ANKESTYRELSENS beføjelser?:

http://www.denoffentlige.dk/politisk...ocial-modstand




27.09.13 Mogens Rerup
Det er ikke politikerne der laver reglerne!

Det er ikke politikerne der laver reglerne, det gør Ankestyrelsen i form af nogle "principafgørelsen".
Du kan overhovedet ikke finde belæg i loven for diverse principafgørelser fra Ankestyrelsen, som kom under Claus Hjorth og Inger Støj.

- jeg siger ikke, at principafgørelserne er politisk dikterede, jeg konstater blot, at der objektivt kom en voldsom opstramning under disse 2 ministre.

Ankestyrelsen er blevet en stat i staten, som træffer en masse politiske afgørelser - fatter ikke at Enh. listen ikke går meget mere efter den instans.

Man har sågar fået bildt minister og kommuner ind, at kommunerne skal følge "loven", uagtet at "principafgørelser" intet har med loven at gøre.

Selv Ankechefen går ud og siger, at man skal følge loven i kommunerne - f.eks. i Esbjergsagen - uagtet at Ankestyrelsen ikke er nogen som helst retsinstans - man kan nemlig klage til Ombudsmanden over deres afgørelser, og man kan gå til de civile domstole - hvad jeg ikke forstår, at de faglige organisationer ikke gør meget mere - hvor Ankestyrelsen igennem tiderne heldigvis har fået mange tæsk.

Der er principafgørelser som virker fuldstændig tilfældige og ulogiske.

Når man ser på lovens tekst er det svært at forstå, hvordan den kunne resultere i diverse tolkninger, og kniber det endelig, så skriver man bare i afgørelserne, at man ikke ser nogen grund til at tilsidesætte kommunens skøn - ja så begynder det at knibe med retssikkerheden.
borte.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat