Se enkelt indlæg
Gammel 03-07-2012, 17:10   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lum, hvis du læser artiklen, så mener hun absolut heller ikke selv hun er fattig, og hun vil ikke sammenlignes med Carina.....
Det handler om retten til at være syg, om retten til at tage en uddannelse, og så også få en rimelig løn bagefter.

Selvom man er handicappet og/eller kørestolsbruger mm, så er det da SÅ livsbekræftende at se (her fra min side), at folk stadig glædes, tager ansvar, uddanner sig, drømmer, har ambitioner, selvom arbejdsevnen måske ikke matcher en fuldtidsstilling.
Tænk om alle handicappede mennesker ''bare skulle give op'' fordi andre mennesker vil tvinge deres løn så meget ned, at en uddannelse slet ikke betaler sig....
Det ville da være ærgerligt. Tragisk.


Prøv - bare for sjov - at tænk dit eget barn ind i sådan en situation. Du føder barnet, det er handicappet (eller Gud forbyde det, det bliver handicappet grundet en trafikulykke), vil du så, helt seriøst, sige til dit barn, at det endelig ikke tage en uddannelse for det kan lige så godt lære at kende overgangen til førtidspension?
Vil du sige til dit barn, at dets intelligens ikke er noget værd forhold til raske menneskers?
At det altid skal huske på det er sygt, begrænset og skal lære at stå HELT udenfor samfundet, og at hvis det alligevel vælger at tage en lang uddannelse, så skal Mor nok fortælle, at det ikke kan kræve en ordenlig løn, fordi det er handicappet og derfor IKKE er på ligefod med de raske....

Det er for mig, en uhyggelig tanke....

Vi er alle sammen nogens børn!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat