Se enkelt indlæg
Gammel 25-09-2015, 22:09   #17
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Altså- nu flyttede vi på landet

For 20 år siden, min mand (samlever) havde til udbetalingen, og jeg har betalt mere til lån, da min indtægt var højere (på kontanthjælp). Og da vi selv flyttede (med vennehjælp). kunne eller skulle kommunen ikke godkende noget som helst! (Jeg ville ellers gerne være flyttet til KBH, men det mente den jyske kommune var dyrt- og så var lejemålet også røget).

Men vi røg i fælden: Pga løsningen om kloakvand i det åbne land, har vi et - åndssvagt variabelrentelån. Det har betydet, at huset stadig mangler en del nye vinduer og isoleret gulv fx. Og renten på de der variable stiger og stiger, de falder ALDRIG.
Se, det er det dyre!
Vi ville lægge vores lån om,, men kreditforeningen mener, at knaldhytten ikke er "let sælgelig"- så nej. Så vi sidder lige så dyrt som en lejlighed i en storby... Selvom, det er en flække i den Grønne banan.

Udlejning: Der skal man se sig for! Min søster og svorger hade en, hvis kæreste & compagni kørte dørtræk på gårdspladen. Og kærsten sparkede et par døre ind. Plus hun fyreste for gråspurvene- altså for åbne vinduer. Der kom en voldsom regning.
De slap af med hende, da det var lejemål for 1 person, og kæresten beviseligt overnattede.
Lejer to brugte dem som "reserveforældre"- med råd og dåd. Men han flyttede selv.
Lejer 3 bor der vist endnu.
De har en kontrakt, hvor lejemålet kan benyttes et bestemt tidspunkt om året, hvor vi har familietræf, det er med i kontrakten. Og er 2 dage om sommeren.

Mvh
Tine
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat