Se enkelt indlæg
Gammel 26-01-2013, 00:32   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Men som sagt jeg hører konstant læger og folk på kommunen sige at folk med en af mine sygdomme de har det skøøønt og de arbejder ser rosenrøde skyer tjener penge hopper rundt og siger tralala...
Det lyder mest som det sædvanlige sagsbehandler-ævl.

Jeg kan ikke mindes, at have mødt en eneste sagsbehandler, eller værkstedsleder, som ikke påstod, at have en eller anden skavank.
"Og se på mig, jeg kan passe et arbejde".

Underforstået, når jeg kan arbejde, så kan du også.

Da min ellers super søde og rare konsulent fra anden aktør en dag fortalte, at han selv havde en seriøs dårlig ryg, sad jeg bare og tænke "neeej, ikke også ham".
Lige for hans vedkommende tror jeg så, at det var sandt.

En værkstedsleder (jeg var i arb.prøvning på et beskyttet værksted) gjorde et meget stort nummer ud af, at fortælle, at hun selv havde dårlig ryg, og også brugte samme smertestillende som jeg (Dolol).
Jeg tænkte mit, for hun lagde ikke skjul på, at hun, udover at være værkstedsleder på fuld tid, også var handicaphjælper.

En dag mødte hun op og fortalte, at hun havde været ude for, at få tappet blod (blod-donor), men hun havde jo helt glemt, at hun forud for dette skulle have undladt at tage Dolol i x antal uger (husker ikke lige, om det var 2 eller 4 hun sagde).

Hmmmm, for det første, hvis man bare lige stopper med Dolol, så får man sandsynligvis nogle rigtig grimme abstinenser.
For det andet, hvis hun kan undvære Dolol i 2 eller 4 uger, så kan hun ikke have særlig slemme rygsmerter.

I de følgende uger så hun ikke særlig smerteplaget ud, og hun lignede heller ikke en, der havde abstinenser.

Når jeg hørte den slags underlige påstande rystede jeg blot på hovedet, for jeg gad simpelthen ikke, at diskutere det med dem.

Hvis dine læger siger det samme, så synes jeg du skal spørge ind til det, spørg f.eks., om der så kan være et eller andet uopdaget, som er skyld i din oplevelse af tingene, eller om det evt. kan være de forskellige diagnoser tilsammen, der laver problemerne.

Jeg fik aldrig at vide, at jeg var for ung til, at være syg, men jeg måtte ofte lægge øre til "du har jo et godt hoved".
Det tog jeg som et kompliment.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat