Se enkelt indlæg
Gammel 24-03-2013, 13:51   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er efterhånden blevet sådan, at man enten skal tænke over det når man er rask og arbejder, og så håbe man ikke bliver syg - ryger af sygedagpenge, og bliver bedt om at leve af pensionsopsparingen før man kan få kontanthjælp.
- og så overleve for det, indtil man er udredt til fx førtidspension.

Ellers, skal man finde en ordning, når man ér blevet førtidspensionist. Og ikke længere bliver straffet for at have en opsparing.

I mit tilfælde hjælper hverken bønner eller sang, så jeg har ingen pensionsopsparing eller livsrente, for det kan simpelthen ikke svare sig. Jeg klare det selv og lægger til side, og vil have et klækkeligt beløb når jeg bliver folkepensionist og har dermed en frihed til at disponere over mine egne penge, enten ved et større rådighedsbeløb pr måned, eller til større udskejelser ( rejse, tandlæge, jul mm).
Det er en ordning og et tip jeg fik af min bankrådgiver - pengene ryger ind på en lukket konto, dvs den er ikke mere lukket end jeg skriftligt kan få den åbnet igen, men "låsen" gør, at jeg ikke bare kan hæve spontant og dermed får tid til at tænke mig ordenligt om. Og det virker for mig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat