Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2015, 21:18   #53
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.770
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Formanden for KL, Kommunernes Landsforening

Borgmester i Kalundborg kommune, Martin Damm, Venstre

Som jeg har henvendt mig til for at gøre opmærksom på, at kommunens politisk vedtagne offentlige sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 er særdeles kreative ulovlige.

Dette havde dog ikke den store interesse!

Et område, som man naturligvis forventer er bragt i orden, især når man er formand for den magtfulde private interesseorganisation KL, hvor man, borgerne, jeg skulle have respekt for formanden.

Et område, som ellers har stor betydning for retssikkerheden for borgerne.

https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

EKSEMPEL på kreativ ulovlighed, for at forvirre borgeren:

Sagsområde

Ventetid fra modtagelse til opstart
af sag


Sagsbehandlingsfrist
(forudsat at alle nødvendige
oplysninger er til sted for at kunne træffe en afgørelse)
§ 100 merudgifter

14 dg 12 mdr. Ventetid fra modtagelse til opstart af sag

Sagsbehandlingstid når vi endelig har tid..........1 – 4 uger

Der er en stor tilgang af § 100 ansøgninger ugentlig, hvorfor der er lang ventetid inden sagen påbegyndes.

Hjælpeordninger

§§ 95, 96.....1-12 mdr. for opstart af sagsbehandlingen.

Bare i dette lille eksempel findes der adskillige ulovligheder.

Respekt for KL? Ikke fra min side af.

Hilsen Peter

PS. Jeg er enig Web, og det er een af grundene at de 98 medlemmer af KL, gør som de ønsker.

PPS.

Til Tilsynet.

VEDR.: Klage over Kalundborg kommune.

Jeg klager hermed over Kalundborg kommune`s offentliggjorte sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

En kommune, hvor borgmesteren er formand for den private interesseorganisation KL, Kommunernes Landsforening, som burde have orden i sagerne, herunder kommunens serviceniveau.

Borgmesteren er blevet oplyst om de ulovlige sagsbehandlingsfrister, men ønsker ikke at reagere på ulovlighederne.

https://www.kalundborg.dk/Om_kommune...arfrister.aspx

Som det kan ses af de nuværende offentliggjorte sagsbehandlingsfrister, bruger kommunen et sædvanligt trick fra kommunernes side af, for at beholde retten til, at bestemme over, hvornår en social ansøgning om hjælp skal færdiggøres til afgørelse.

Eksempel.

"§ 100………. Ventetid for modtagelse til opstart……….. 12 dage til 12 måneder. Sagsbehandlingsfrist 1 - 4 uger. Der er en stor tilgang af § 100 ansøgninger ugentlig, hvorfor der er lang ventetid inden sagen påbegyndes."

Alene i dette ene eksempel, nævnes der flere ulovligheder iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 med lovskærpelse L117 af 2010

En total mangel af retssikkerhed og umuligt at se, hvilket serviceniveau kommunalbestyrelsen tilbyder sine borgere.

Med venlig hilsen

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 13-01-2015 kl. 23:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat