Se enkelt indlæg
Gammel 03-05-2010, 21:29   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej Shylock.

Selvfølgelig kan jeg føle og forstå din frustration over sådan en tåbelig sagsbehandling.

Jeg kan dog ikke forstå, at du mener at du har brug for 23000 udbetalt om måneden. Det er ikke spor nemt at leve at kontanthjælp, nej, men vi er mange der får det til at løbe rundt. Du er tydeligvis indstillet på at sælge huset - så se at få det gjort, inden du sætter dig selv i endnu mere gæld.

Kommunen har et ansvar for at overholde de lovmæssige behandlingstider, og det er sindsygt uretfærdigt at der først kommer brev efter TI måneder og at der ikke blive lyttet til den udtalelse der kom fra praktikken samt til din fagforening. Endnu en af de historier jeg må ryste på hovedet af. Forarges simpelthen over den elendige administration.

DU har et ansvar for at holde dig det vigtigste for øje: At bevare/genoptage dine sociale relationer og bevare din selvrespekt. Den kan kommunen ikke tage fra dig. Den påhviler dig selv, så se at få orden i sagerne så du kan rette ryggen. Du har tydeligvis masser af kampgejst, så få orden på de økonomiske ting, lad forårssolen skinne ind i dit sind og lad fagforeningen køre sagen mod kommunen.
Jeg ved godt, indlægget er skrevet i en god mening, men det er bare ikke så enkelt endda. For det første så sælger man ikke nødvendigvis bare sin bolig på kort tid, for det andet koster også det penge, og man kan risikere at komme ud med en gæld alligevel. Desuden er det ikke nødvendigvis nemt at finde noget andet, som man har råd til at betale. Du har fuldstædnig ret med sociale relationer og selvrespekt; sandheden er bare, at når økonomien hænger i laser og kreditorerne banker på døren, så er man altså temmelig langt nede.. Min egen erfaring er ihvertfald at det er meget svært at komme ovenpå før der kommer styr på sagen, økonomien og fremtiden.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat