Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2013, 14:43   #70
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
"problematikken i at en læge og en rengøringsassistent får det samme i løn"

Det synes jeg bare er noget vrøvl. En rengøringsassistent ville ALDRIG kunne få det samme i løn som en læge.

Foruden en fast løn, har læger for det meste også en sideindkomst.

Se også den her side:
http://www.avisen.dk/jobtilbud-tjen-...en_121723.aspx

Og er man så syg som læge at man ikke kan arbejde, så er det nok FP man skal have.
HVIS en læge bliver syg /handicappet er han ligeså meget ret til et fleksjob som rengøringsassistenten har!!

En læge tjener ca. 200 kr. i timen vi siger at de begge kan arbejde 15 timer om ugen:

Lægen : 200*15*4,33 = 12990,50 .17000-30%= 11900,00+12990,00= samlet løn før skat 24890,00 kr.

Rengøringsass: 133*15*4,33 = 8638 .17000-30%=11900+8638= samlet løn før skat 20538,00 kr.

DVS. en forskel på små 4300 kr. Det er jo næsten det samme eller i hvert fald ikke en stor nok forskel på en ufaglært og en med en 10 år uddannelse eller mere bag sig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Nu er det jo ingen nyhed, at man på en overførelses indkomst ikke kan forvente at få "hvad man plejer"

Uanset tidligere indkomst, (20.000 eller 60.000 md) så er der max. beløb i hjælpen.

Max. dagpenge, max. ledighedsydelse, max. sygedagpenge og max. kontanthjælp.

Så at der er et max. flekslønstilskud kan vel ikke undre.. De timer som bruges på jobbet er jo iflg. overenskomsten det samme som kollegaen får efter de nye regler..
Nu er det jo sådan at i den tid hvor vi klør r.. dér får vi det samme, om vi højtlønnet i JOBBET eller ej.. Da er vi jo bare mennesker som alle andre. Personligt syntes jeg ikke, at vi skal have forskellig løn i den tid vi bare klør r.. Højtlønnet eller ej..

Man kan vel også vende den om.. Skal den på halv tid have det samme i samlet månedsløn, som den på fuld tid ??? Det var jo netop den mulighed for misundelse som startede hele reformen.. På godt og ondt..
Nu har en fleksjobber jo ikke selv valgt at arbejde deltid og har aldrig haft muligheden for at vælge. Det er noget man uforskyldt er kommet i.
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat