Se enkelt indlæg
Gammel 13-12-2013, 01:44   #62
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af defrost Se meddelelser
En rengøringsassistent "uden ansvar" (lidt nedladende) har vel heller ikke sammen jobsikkerhed, som en læge. Tror i ikke også det kunne være grund til stress?

Der er heller ikke taler om at leve for havregrød (30.000 kr. synes jeg nu ikke giver behov for at leve for havregrød)
Nedladende???

En rengøringsassistent har vel næppe noget nævneværdig ansvar i forhold til en læge som sidder med folks liv i hænderne...

Det kan jeg virkelig ikke se skulle være nedladende over for rengøringsassistenten at sige...

Nu kan det godt være at du mener at du er den rette til at bestemme hvad der skal tjene hvad og hvor meget....men det ændre stadig ikke på at det var meningen at folk ikke skulle straffes fordi de var blevet syge/handikappet...

Hvis 2 personer yder 100 % af hvad de kan...set ud fra at de begge er syge og handikappet...

Hvorfor er det så rimeligt at den ene tjener fuld løn i forhold til sine kollegaer.....imens den anden kun tjener 70% af fuld løn i forhold til sine kollegaer...

Jeg kunne forstå det hvis man var af den mening at raske mennesker ude i samfundet ikke skal tjene forskelligt i forskellige jobs...eller man er af den mening at nogle faggrupper tjener alt for meget i forhold til feks rengøringsassistenten...

Men så skulle man jo ikke have lavet denne fleksjobsordning på den måde fra starten af...sådan at man nu skal til kun at straffe nogle mennesker fordi de er syge men ikke andre fordi de stadig kan tjene fuld løn som de plejer...

Det er bare ikke fair efter min mening...

Citat:
Oprindeligt indsendt af livniv Se meddelelser
Jeg er også en af dem, der er gået mærkbart ned i indtægt

Jeg har været på mit job i snart 8 år. Ansat som fuldtid de første par år. Jeg kom til skade for 3,5 år siden og har været deltidssygemeldt i nogle år. For halvanden år siden fandt jeg endelig ud af hvor mange timer jeg kan holde til og har arbejdet det antal timer i 1 år. I sommers blev jeg så godkendt til fleksjob. Det gik meget stærk-ingen arbejdsprøvning eller noget af alt det andet jeg læser om, at folk skal.
Men men men jeg laver fortsat nøjagtig det samme arbejde, det samme timeantal osv som jeg har gjort det sidste halvanden år. Forskellen er nu "bare" at jeg får 12000 mindre før skat.
Sjovt nok har jeg stadig de samme udgifter og nu er hver mdr en kamp, for at få tingene til at hænge sammen og der er stort set ingen penge tilbage, når regningerne er betalt.
Jeg er lige fyldt 31 og er alene om alt og har lidt svært ved at overskue, at jeg resten af livet skal have en presset økonomi, når jeg altid har tjent godt.
Livet har taget en kæmpe drejning og intet bliver som før. Hverdagen kan være hård at komme igennem og så skal man oveni købet også "straffes" økonomisk.
Jeg er ikke tilfreds. Har i mange år betalt topskat og nu føler jeg lidt, at jeg får en bar røv at trutte i, når jeg selv har behov for hjælp.. Nederen siger jeg bare :-/
Og det var da heller ikke det som var meningen med fleksjobsordningen....at folk skulle straffes økonomisk for at være syg...

Men sådan er det desværre blevet efter de nye regler...men det er kun for nogle grupper at det er blevet sådan....andre igen tjener som de plejer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat