Se enkelt indlæg
Gammel 31-01-2011, 22:30   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af andersb Se meddelelser
Folk på kontanthjælp må ikke have en formue.

Jeg er sådan set ikke nogle af de dele. Jeg er politisk interesseret og kom tilfældigt forbi forummet.

Det jeg finder er en del mennesker som har nogle reelle problemer og dem får jeg selfølgelig ondt af og ønsker de kan hjælpes bedre i vores samfund.

OG så er der en fandens masse uoplyste mennesker som bare brokker sig for at brokke sig, og forventer de kan få i hoved og røv uden af yde. Det ødelægger lidt processen for resten da de får mere modspil i samfundet.
andersb, dagpenge (som du startede med at skrive om) og kontanthjælp er to vidt forskellige ting.
På dagpenge er der ingen grænse for hvor stor en formue du må have.

På kontanthjælp må du max. have 10.000 kr. i formue, hvis du er enlig.

Der er da ingen tvivl om, at uoplyste mennesker, og snyd og bedrag, foregår alle steder, men det er dog mit indtryk, at de allerfleste af de mennesker, som benytter K10 virkelig har god grund til at være her.

Det er før sket, at en person har fundet herind, for at få hjælp til noget snyd (husker ikke detaljerne, det er en af ulemperne ved kroniske smerter), men vedkommende har hurtigt fundet ud af, at det ikke lige var det, som dette forum var beregnet til.

Og jeg kan kun give dig ret i, at dem, der snyder og bedrager er med til at ødelægge det for andre.
Sådan er det jo med mange ting.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat