Se enkelt indlæg
Gammel 22-12-2013, 14:36   #180
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Nu var mit ordvalg ikke ud fra hvordan vi herinde opfatter det, men ud fra hvordan samfundets borgere, som tror sig sat udenfor risiko for sygdom mm, opfatter det.

Det troede jeg var unødvendigt at udpensle.
Ingen grund til at føle dig truffet, du var den sidste jeg tænkte på da jeg skrev det...

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.bt.dk/politik/myndigheder...nd-uden-varsel

"Tvangsindgreb er tilfælde, hvor en myndighed uden for strafferetsplejen og uden forudgående retskendelse kan bevæge sig ind på privat grund på blandt andet tilsyns- eller kontrolbesøg.

Der findes 201 love, der giver myndigheder hjemmel til at foretage tvangsindgreb – næsten en fordobling fra 1996, hvor der fandtes 111. Offentlige myndigheder foretager hvert år over 100.000 tvangsindgreb.

»Hver gang, der kommer en bil ind, som man ikke kender, så tænker man: Nu er der fandeme kontrolbesøg igen. Det er nemlig kun Miljøtilsynet, der varsler deres besøg på forhånd. Jeg kan ikke forstå, at man ikke kan få en varsling, så man kan forberede sig og finde de relevante dokumenter frem,« siger gårdejer Rasmus Klingsten Sørensen, som overtog svineproduktionen i 2006 og bor på gården med konen Annemette samt parrets to børn.

Han føler sig krænket, når myndighederne gang på gang går ind på hans private grund uden varsel."

Hvordan mon landbruget indstilling til enlige mødres situation er?

Hilsen Peter
Ser ud som om det breder sig til hele landet i ekspresfart, og indenfor alle områder..

''De anonyme anmeldelser af skattefup, sort arbejde og socialt bedrageri vælter ind hos skattemyndighederne.

Alene i år vil de modtage omkring 10.000 henvendelser fra borgere, virksomheder og myndigheder, der gerne vil melde naboen, genboen, arbejdskollegaen, entreprenøren eller håndværkeren til skattemyndighederne''

Faktisk er anmeldelserne så mange, at der nu kommer en hel ny enhed fra 1 Januar 2014.

''Den nye enhed får navnet Visitering og Kontrol og vil ifølge planen samle godt 200 skattefolk, der i dag bekæmper sort arbejde, social dumping og socialt bedrageri fra mange forskellige adresser og lokaliteter landet over. De 65 skattefolk skal sortere og prioritere sagerne, mens resten skal i marken''


http://politiken.dk/oekonomi/dkoekon...-sort-arbejde/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat