Se enkelt indlæg
Gammel 14-05-2013, 13:36   #2
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Til Dovne Robert.

For en der kaldes doven, må jeg nu sige at du virkeligt har formået at sætte nogen i sving. Du har forstået Kapital-Ismen, Når Penge bliver til en Ideologi, for den er skabt for de dovne og ugidelige herremænd der ikke selv gad at pløje jorden, men satte andre til det istedet med vold og magt. De samme der nu om dage har mistet respekten for håndens arbejde på en fabrik, det klarer en østeuropæer da nemt med en hullet madras, tørre tæsk og passet taget fra ham på ubestemt tid.

Livet er, at være storaktionær i et eller andet foretagende, for de skal jo tjene flere penge uden at gøre andet end at stille Habermas Kapital til rådighed imens dem der udfører arbejdet blot skal have sult og tudekiks og lidt senere i denne maskerade får Aktionærerne vel også retten til den første nat med hustruen igen. Prostituerede skal man jo betale for og det skal kunne betale sig at få det gratis, er moralen i de kredse ligesom.

Men jeg ved ikke, du er ikke hvad du udgiver dig for, Robert. En nyttig idiot eller en helt? Det kræver mandsmod at bede det gode borgerskab om at holde kæft imens de voksne taler sammen istedet for selv at gøre det, og bukke, skrabe og pantsætte landet i nærmeste bank med Renteswap og hele svineriet. Man kan næsten høre Banksælgeren spørge pænt ind til hvordan man ønsker at blive udplyndret over tid. Det er jo ikke en selv, så der er de dælme friske - afdragsfrihed og i bestemmer selv!

Jo, du har også forstået spillet hvor du satte du dig op imod det og talte det imod og for det vil du blive trådt under fode som en anden Erasmus Montanus, en Dannelsens og Oplysningens Mand der blev sendt hjem til Bondeknoldene og ellers fik tørre tæsk - for du afslørede deres matadorspil i al offentlighed. Hvor lidt jeg kan lide det, må jeg desværre sige: Du har ret.For hvad hjælper det at grave et hul, som nogen kan dække til igen? Så lad dem da træde os begge ned for det. Jeg vil hellere kæmpe og dø med en doven svans der taler sandt end være pantelånernes kugleskøre lejesvend, for de vil pantsætte deres slaver ved førstkomne lejlighed.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat