Se enkelt indlæg
Gammel 08-07-2013, 14:27   #83
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fxxx Ole Pass!! Han er så irriterende at det skriger mod himlen, uanset hvad han siger efterhånden, så fornemmer man tydeligt, at det er hans egne hjemmestrikkede filosofier der skinner igennem....

Jeg tror - og håber, at de pjecer gør en forskel. Med pjecen i hånden, kan man ikke andet end sige, at man har efterlevet reglerne - upåagtet af, hvad Ole Pass ellers mener at kunne finde af huller. Han elsker at gøre borgerne utrygge og skræmte, selvom han altid siger, at det handler om at borgerne IKKE skal føle sig skræmte og utrygge. Men hver gang han siger det, så kommer han efterfølgende til skrækscenariet - prøv at lægge mærke til det!!!

Jeg synes de pjecer er udmærkede. De lægger jo vægt på, at man ikke må sammenblande økonomien og drage fordele, som ellers er tiltænkt et ægteskabslignende forhold. Det synes jeg er at være klar i spyttet. Samtidig har de gjort op med myten om, at man ikke må holde ferie sammen, feste sammen eller holde i hånd. Nu skriver de meget tydeligt, at man GERNE må have en kæreste man går i biografen med, spiser sammen med engang i mellem, og selvfølgelig overnatter hos engang i mellem.
Lige som faren til ens unger, altså også gerne må hente og bringe sine børn OG at faren også gerne må overføre penge til morens konto, men tilrådes at skrive, at de er til børnene i form af bidrag. Det er også en ny klar udmelding.

- jeg har selv for et par år siden da faren ville indsætte 4000 kr på min konto (til nye cykler til ungerne), stået stejlt på, at han IKKE (læs: aldrig!) måtte sætte penge ind på min konto, da de kunne fortolke det som en sammenblanding af økonomi. Han tog efterfølgende selv ungerne med ud og fik købt deres cykler.
NU kan man da med pjecen i hånden, roligt modtage et bidrag, når bare faren skriver, pengene er et bidrag. Det kan være en stor hjælp, hvis faderen nu skal ud og rejse og derfor ikke har tid til at gå med ungerne. Mine børns Far rejser fx 1-2 måneder af gangen i perioder.
Og vil man være HELT sikker, så kan man jo oprette konti til sine børn, pengene så kan gå ind på.

Så personligt synes jeg de pjecer er gode, sammenlagt med ens egen ærlighed og villighed, til at man gerne vil leve indenfor reglerne.
Jeg er så heldig, at jeg godt VED hvornår jeg er i et ægteskabslignende forhold, og hvornår jeg ikke er, og med pjecen i hånden, ved jeg nu, hvor kommunens grænse for det IKKE ægteskabelige forhold er i tråd med reglerne. Min angst har altid gået på, at ''nogen'' kunne misforstå det løse forhold, det føler jeg ikke de kan nu. Og det er da en hjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat