Se enkelt indlæg
Gammel 15-10-2008, 16:13   #1
museen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2008
Lokation: Solrød
Alder: 67
Indlæg: 11
Styrke: 16
museen er ny på vejen
Endnu en ny hed.

En fortælling fra Vestegnen.
Jeg har været syg siden 2003. I 2½ år fik jeg sygedagpenge. Hele 2006 ingen penge fra nogen sider. 2007 søgte jeg kontanthjælp, fik det. Har været det på det siden, mens min pensionssage kører, det har den gjort siden 2004-05.
Jeg har en ryglidelse der hedder SPONDYLOLITESE, (hvivlerne skrider fra hinanden. mine hvivler mell. 4-5 led er skredet 1½ cm. Jeg har spurt om operation, men ingen læger vil fortage sådan en operation medmindre, jeg bliver følelsesløs eller får ufrivillig vandladning.
Kommunen søgte pension for mig i 2005, som jeg fik afslag på, jeg ankede 2 gange, flere gange over sagbehandlingen. Grunden til afslaget er. mine behandlingsmuloigheder ikke er udtømte. Når jeg spørger, hvilke behanlinger skal jeg så have, får jeg ikke noget svar. Således står jeg også idag.
Jeg har været på 3 arb.prøvninger, undersøgelser hos 2 reumatologer, 1 neorolog, mrp scanning, røngten, div. lægeundersøgelser. Alle med undtagelse fra reumatologen i Lyngby, som skrev at, jeg bare skulle tabe 15 kilo og få blokadebehandlinger, så ville jeg være fit for fite. Der er ingen læger mig bekendt, der vil give mere end 1-2 blokader, for vægtens vedkomne, vil det ikke hjælpe på skridningen af hvivlerne.
Da jeg var på BOMI i Roskilde til arb. prøvning, måtte kommunen betale for taxa hver dag i ca. 2½ mdr. Jeg har fået bevilliget tilskud til en elevationsseng, fået specielstol til køkkenet, det sidste er, en scrosser, så jeg kan komme ud i luften, fordi jeg kan ikke gå mere end ca. 50 m. da min ryg begynder at gøre knuder og jeg begynder at slæbe det ene ben efter mig. pg.a. smerter.
Hvorfor kan jeg så ikke få pension.
Min sag har været oppe på flere møder, uden positivt resultat for mig.
Jeg har skrevet flere gange til socialchefen og borgmesteren i kommunen.

museen
museen er ikke logget ind   Besvar med citat