Se enkelt indlæg
Gammel 17-03-2022, 15:21   #165
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Reaktion fra virkeligheden BPA-ordningen

Kære politikere.

Jeg tilsendte de 3 beskrivelser og spørgsmål om BPA-ordningen til en tilfældig ung kvinde på Facebook.

Svaret her kræver, at du, som politiker, gør dig nogle tanker:

""Tak Peter✨

Tungt og flot gennemarbejdet dokumentation, som desværre ingen status/prestige har i vores iskolde egotripper-samfund. Ellers var der jo for længst handlet herpå.

De nødlidende og deres pårørende i vores lille land bliver ladt i stikken og druknet gang på gang.

Bødlerne fik ram på vores familie efter 18 års kamp mod systemet..Der er kun sørgelige laser tilbage…

Er dog lykkelig for, at I stadig er mange, som ikke giver op og kæmper videre mod et idiotisk system af højeste rang!

Da min søn fyldte 18, rev de tæppet helt væk under os og verden kollapsede.

Jeg blev desværre meget syg - min krop og mit sind sagde fra.

Vi havde selv stået for ALT indtil det fyldte 18 år og havde begge fuldtidsjobs..Søvn i gennemsnit 4-5 timer pr. Døgn og der ventede altid et kæmpe opsamlingsarbejde efter endt arbejdsdag.. men vi kæmpede røven ud af bukserne for at opretholde hjælperordningen/ hospitalet i eget hjem, mens vi alle jo egentlig var fængslet hertil… vores søn måtte bl.a. ej heller komme med os på ferie ud af landet….

Min søn blev nægtet BPA, da han ikke kan tale (er normal fungerende i hovedet). Han kan ikke kontrollere musklerne i kroppen og sidder fastspændt til kørestol/ er fanget i egen krop. Har brug for sine faste hjælpere (hans tolke) ellers falder alt fra hinanden.

Alt er SÅ håbløst og efter vores skilsmisse/ familiekollaps er det ikke blevet nemmere at kæmpe sig frem…

Kh xxxxx"


Hilsen Peter

Bilag dd

https://www.cpdanmark.dk/nyheder/gen...r-en-hastesag/

15. marts 2022
Genopretning af BPA-ordningen er en hastesag

I et debatindlæg i Altinget retter landsformand Pia Allerslev, i samarbejde med andre foreninger, en skarp appel til Folketinget om at rette op på de efterhånden udvandede BPA-ordninger.
Under overskriften: Finanslovens redningskrans kan ikke holde verdens bedste kompensationsordning flydende, giver CP Danmarks landsformand, Pia Allerslev, udtryk for, at den redningskrans som Folketinget har smidt efter BPA-ordningen kun samler udfordringerne med rådighedstimer op, men ikke resten af ordningen, som i flere år har været under pres.

Der er behov for en massiv og bredspektret indsats fra Folketingets side, som både reparerer de akutte udfordringer, bl.a. med hjælpere, der ikke må hjælpe med hverdagsagtige sundhedsydelser og hjælperteams, der opløses - og de mere fundamentale udfordringer, ikke mindst kommunernes grundlæggende økonomiske modvilje mod at bevilge nye ordninger.

Kun en grundlæggende reform af finansieringen, kan rette op på kommunernes iver efter at konvertere BPA-ordninger til institutionsanbringelser i ledige døgnpladser, eller institutionslignende ophold i hjemmet, hedder det bl.a. i debatindlægget, som er bragt i Altinget den 15. marts.

Sidst redigeret af phhmw; 17-03-2022 kl. 15:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat