Se enkelt indlæg
Gammel 10-11-2015, 22:19   #345
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tillyke til socialrådgiverne.

http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=10656

Dansk Socialrådgiverforening uddeler i år hele to Gyldne Socialrådgivere. Priserne går til to grupper af dygtige socialrådgivere, som på hver deres måde har udvist enormt mod i deres kamp for kvalitet i den socialfaglige indsats.

2015-versionen af Dansk Socialrådgiverforenings socialfaglige hæderspris, Den Gyldne Socialrådgiver, er speciel, fordi priskomiteen i år har valgt at sprænge rammerne og uddele hele to priser. Og det er der god grund til, fortalte Dansk Socialrådgiverforenings formand, Majbrit Berlau under prisoverrækkelsen ved Socialrådgiverdage 2015 på Comwell i Kolding.

Begge prismodtagere har stillet sig op og vist en vej for, hvad vores fag kan, når det er bedst. De har turdet stå fast på deres faglighed, taget modige valg og gået i mod strømmen.

http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=10585

Oprigtig tillykke, men.......

..... hvad med at alle socialrådgiver fulgte de hæderskronede socialrådgiveres eksempel og ikke bare fulgte med strømmen men overhold den samme lov, som I trods alt er ansat til at følge?


Det er desværre et faktum, at både kommunerne med Ankestyrelsen fremkommer med alt for mange ulovlige afgørelser og tabte domme ved de civilretslige domstole. Bla pga af forkerte sagsbehandlinger og manglende og ukorrekte oplysninger i sociale sager.

For ikke at ødelægge den gode stemning har jeg ikke nævnt de mange børnesager.

Ja, jeg ved at jeg gentager mig selv, men vi skal have statsautoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar over for lovgivningen

Endnu engang tillykke til de heldige socialrådgivere, som bla har overholdt den lov, som Folketinget har vedtaget.

Hilsen til jer alle.

Peter

PS Prøv at tænke lidt over disse ord, som nævnes om Jer, socialrådgivere:

"I har brudt et tabu, der går ud på, at man som offentlig ansat ikke må diskutere vilkårene for sit arbejde i offentligheden, selvom vi både har ret til det som socialrådgivere, og det er vores pligt, når vilkårene for vores arbejde strider i mod loven, sagde Majbrit Berlau og understregede, at sådan foregangshandling i den grad fortjener en pris."

Hvornår er det blevet et tabu, at tale om ulovligheder?

Sidst redigeret af phhmw; 10-11-2015 kl. 22:29.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat