Se enkelt indlæg
Gammel 11-03-2011, 20:59   #265
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up

Lidt støtte til sagen får du da, Peter.

Citat:
Langsommelighed i sagsbehandlingen er kun et af mange problemer. Men det er let at forholde sig til. Et andet af de gængse problemer er afgørelser, der ødelægger folks muligheder for at komme videre med deres liv.

Citat:
... samfundet har udviklet sig sådan, at det kan være næsten umuligt for dårligt stillede og socialt udsatte at opnå den bistand og at få den retssikkerhed, de har krav på. Derfor er der brug for frivillige, der råber op og som påpeger svigt og mangler og kræver bedre offentlig indsats - selv på et tidspunkt, hvor alle snakker besparelser.

Citat:
Det uoverskuelige system sætter sig spor hos de mennesker, der er afhængig af det. Det fremgår tydeligt af lektor Søren Juuls doktorafhandling
Solidaritet: anerkendelse, retfærdighed og god dømmekraft, med undertitlen
En kritisk analyse af barrierer for sammenhængskraft i velfærdssamfundet. I sin konklusion skriver han blandt andet:

»Det alvorligste problem for mange dårligt stillede mennesker er i dag, at de føler sig nedværdiget, stigmatiseret og usynliggjort i mødet med velfærdsstatens institutioner og ikke oplever, at der er rettigheder, der beskytter dem. Det fører til tab af selvværd og selvagtelse og svækker deres deltagelsesmuligheder i samfundet.«

Citat:
Jeg kunne i den situation ønske mig, at vi også fik sociale aktionsgrupper, der på samme måde som for eksempel Greenpeace er parate til illustrative provokationer - og om nødvendigt noget, der minder om civil ulydighed i velgennemtænkte utraditionelle aktioner, der kan være med til at åbne folks øjne for problemerne.

http://www.information.dk/261908

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat