Se enkelt indlæg
Gammel 27-03-2013, 02:11   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har hurtigt stusset tråden, men skal bestemt læse mere indgående, nok er jeg KUN mild-middel ADHD´er men meget ligner faktisk (men hey bække dele sider i hjernen og bække dele giver koncentrations og huskebesvær, om en jeg kan se jeg har det noget lettere end andre)

I for beskrevet nogle ting på DANSK, som jeg skal have hevet til mig.

Fx er jeg (og mange andre ADHD´er og sikkert også I hjerneskade?) slem til at sige jeg ikke orker, jeg skal have taget mig sammen til at ordne... hvor jeg faktisk bør sige at jeg ikke kan overskue fx at tømme opvaskeren, eller hvad det nu er.
At tage sig sammen til og ikke at kunne overskue, er to vidt forskellige budskaber at sende sine omgivelser, den første er man bare en doven skid, den anden beder man inddirekte om et lille spark/hjælp, men det er af en eller anden årsag nemmere at sige tage sig sammen... det der med at bede om hjælp det er ski hamrende svært, for man vil og kan selv (helst da)

Ikke fordi det ER noget andet for mig end for jer, jeg har alt tid haft det sådan jeg kan ikke huske det nogen sinde har været anderledes (fordi det aldrig har) jeg kan "kun" se på andre at det her ikke er som flertallet er flest, hvor I (mange af jer) trods alt har en hvis hukommelse af at det har været anderledes, en ordenlig kamel at sluge, som jeg slipper for, uanset at meget af det jeg døjer med er det samme som I døjer med (bare i mildere grad end i hvert fald de fleste i denne tråd har beskrevet)

Men måske er det netop jeres hukommelse om "noget andet" der gør at i netop har bedre ved at finde formuleringerne som er bedre beskrivende/forklarende for jeres omgivelser end jeg har?? Men i hvert flad skal jeg have tyv stålet nogle af dem (til de rette situationer naturligvis, for bare det at huske, og endnu værre erkende, at det kun er for mig tingene er en selvfølge og ikke for andre, er suuuuper svært for mig, men så har jeg dem måske når jeg kommer så lang, hvis jeg gør *ss*)


Følgende syntes jeg siger SÅ meget, både om hvor svært han har det, men s q også i høj grad noget om hans selverkendelse, gid jeg var SÅ lang:
"Og så hilser jeg for en sikkerheds skyld på alle jeg møder på både vej og vildveje. Det kunne jo være, at jeg
kendte dem."
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat