Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2010, 13:42   #9
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hejsa Tessa .... Jeg er vist ikke stødt på dig før i dette forum, så jeg vil da lige benytte lejligheden til at byde dig velkommen

Jeg kan fortælle dig at jeg har kontakt med en bruger her på siden, som også lider under følgerne af PTSD, selvom hun har været i behandling på Bispebjerg for sin lidelse. Du kan læse lidt om det her på denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6243

Du er nødt til at gribe fat i din læge, og få ham/hende på banen, for at undersøge mulighederne for at komme i behandling. Jeg er sikker på at Thelma måske har et par råd eller 2 at give dig, hvis hun ser din tråd. Du kan jo også skrive en pm til hende, så svarer hun dig sikkert, når hun kigger her ind igen

Jeg synes også det ville være en god idé, hvis du kontaktede http://www.ptsdforeningen.dk/ og/eller http://stressforeningen.forumup.dk/a...oreningen.html for at få nogle råd om, hvordan du skal gribe det an, så du kan komme i relevant behandling!

De bedste ønsker fra Hyanna
Hej Hyanna Og Tessa.

Og velkommen til dig her på K10.

Du spørger i din tråd hvordan en sag forløber hvis du har PTDS.

Allerførst vil jeg da for alt i verden ikke ønske for dig at du lider af PTDS.

Men hvordan en sag forløber , det kommer jo helt an på Er du sygemeldt ?

Er du i arbejde ? eller Kontanthjælp ? Aktivering osv,

Med dette mener jeg din tilknytning til arbejdsmarkedet og din fremtid, men alt dette har jo ikke noget at gøre med hvad lidelse mennesker lider af.

Alle mennesker har ret til at få en henvisning til psyak,dette skal du tale med din læge om.
For at få konstanteret om du virkelig lider af PTDS og behandlingsmuligheder.

Som jeg kan læse i flere af svarene til dig, er der ikke så meget forståelse for PTDS i det offentlige system, det er desværre også rigtigt, og det er også rigtigt at, det desværre ikke kun er soldater eller flygtninge der kan blive traumatiseret.

Jeg synes dog , det er blevet bedre de sidste par år med at acceptere hvor svær en psysisk lidelse det er at leve med for et menneske, ihvertfald KBH, hvor jeg er bosiddende.

Før var det Rigshospitalet KBH, der behandlede PTDS patienter i deres traumecenter, men denne enhed er ny flyttet til BBH, KBH.

Jeg har været i kontakt med et hav af psykologer der ikke hjalp en dyt, før end jeg blev henvist til BBH, psykoteraupetisk behandling kognitiv terapi .

Denne behandling har haft en god effekt på mig, jeg bliver desværre aldrig heldbredt for den lidelse, men jeg har fået nogle gode redskaber til at lære at bl,a takle stress og angst , som er en stor del af PTDS.

Og ja som Hyanna også skriver er PTDS foreningen , som er ny en rigtig god side ligesom K10, er jeg også medlem der.

Du er meget velkommen til at kontakte mig i en PM, hvis jeg kan være behjælpelig.

jeg er dog ikke så aktiv lige pt, da jeg selv er i arbejdsprøvning, dette har desværre givet mig en del stress,så jeg passer lidt på mig selv.

Venlig hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat