Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2010, 12:57   #29
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Ingen økonomisk fordel

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
men hvor skal de penge komme fra
grunden tll færre på FP og flexjob er jo besparelse

jeg har ingen indtægt fra kommunen og hvis jeg ikke når og få pension inden denne reform bliver vedtaget
er det alså 5 år ydeligere uden indtægt, samt et udviklingsforløb uden indhold
for kommunen får vil ikke lige pludselig lyst til at give mig dyre kursus og andet godt

folk er vist lidt naive hvis nogen tror det bliver bedre
Hej MTVRV1.

Nej, jeg tror heller ikke, det bliver bedre økonomisk for den enkelte- - heller ikke for mig - for det er der ikke råd til, men jeg tror, det kan give bedre udviklingsmuligheder - og dermed bedre livskvalitet - både for dem, der vil - og for dem, der skal - tage imod tilbuddet.

Så vidt jeg husker, har du - som jeg - en pæn indtægt fra privat pension.

Jeg tegnede min private pension, da jeg var 28 år. Nu nærmer jeg mig de 60, og har været på arbejdsmarkedet i rigtigt mange år. Jeg er lykkelig for, at jeg gennem arbejdslivet har haft fordelagtige vilkår for at sikre mig økonomisk ved eventuelt tab af erhvervsevne. Præmien kunne trækkes fra i skat - og ved sygdom betalte forsikringsselskabet præmien.

Der er mange, der ikke har haft de sammen gode vilkår for at sikre sig økonomisk - og de skal efter min mening tilgodeses i fremtidens reform.

Som Carmen skrev i en anden tråd. I dag er det ikke nok, at man er mæt og tør og varm. Nu skal der meget mere til, før vi er tilfredse.

Velfærd er ikke det samme som for velstand.

Håber for dig, at din pension går igennem, inden den nye reform træder i kraft.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 03-12-2010 kl. 17:46.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat