Se enkelt indlæg
Gammel 21-07-2007, 14:16   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: 60-årige fleksjobbere på kontanthjælp

Citat:
Det er derimod korrekt, at medlemmer over 60 år diskrimineres i lovgivningen. De kan nemlig kun få ledighedsydelse i ½ år, hvorimod alle andre kan få ledighedsydelse indtil de kommer i job. Regeringen har ved flere lejligheder udtalt, at de vender sig mod diskrimination af ældre og at der skal gøres en indsats for at få de 60-årige til at blive på arbejdsmarkedet. Det gælder bare ikke for fleksjobbere. Fra 1. januar 2007 har man netop ændret lovgivningen for de over 60-årige, der får almindelig arbejdsløshedsdagpenge. De bliver ikke længere diskrimineret og får dagpenge på lige fod med alle andre.



3F Kolding har rettet en henvendelse til Beskæftigelsesministeren og Folketingets partier om denne problemstilling og håber at loven snart bliver ændret, så fleksjobbere ikke længere diskrimineres i de sidste arbejdsår.
Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde det, men leder senere, jeg har lige siddet og læst en masse om dette emne, også nogle spørgsmål rettet til regringen fra foreningen af førtidspensionister , og der kom dette spørgsmål også op...

svaret det stod på folketingets side fra den debat var kort og godt ...

DETTE HAR VI IKKE TÆNKT OS AT LAVE OM PÅ

så held og lykke til 3f

har lige travlt men skal sætte hele stykket ind når jeg har fundet det igen ...

så hvad kan vi som flekser gøre... kæmp en kamp for at få førtidspension inden de 60 år , hvis ikke vi er sikker på at vi kan blive i vores job , eller sørg for at lægge så mange penge til side som i kan og IKKE i banken så lægger kommunen sine klamme hænder på dem.

Og forbered jer på den midlertidige ydelse kontanthjælp (som ikke er en forsørgelse men en midlertidig ydelse )

for dem som har været i a-kasse og har bettalt efterlønsbidrag er det ikke noget problem men mange flekser har været syg i så mange år at dette ikke er en mulighed for dem... :@:@
  Besvar med citat