Se enkelt indlæg
Gammel 15-02-2016, 18:19   #1
Solsikke12
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Solsikke12 er ny på vejen
Smile Pædagog i fleksjob

Kære Pædagoger i Fleks job.

I september sidste år fik jeg endelig et fleksjob som pædagog i en 0 til 6 års daginstitution,jeg var bare så lykkelig for det alt gik godt, børnene var og er meget glade for mig og de mange de kreative ting jeg laver med dem
Lykken holdt desværre kun til her for em mdr. sidenDet hele startede med at jeg skulle sættes op i fleks job løn fra 31 procent til 75 procent,uden jeg viste det ringede min job sagsbehandler så til min leder og fortalte hende at nu ville hun gerne have status på mig, hvordan det gik m.m.. Men min leder misforstod desværre budskabet, så hun satte også uden jeg viste det min stue pædagog og medhjælper til at lave OBS på mig og skrive de ting ned om mig de fandt både godt og skidt.
Dagen kom hvor jeg skulle til løn forhandlings møde med både leder, stue pædagog og BUPL. om formiddagen lå der på min stue en Gul poster med deres OBS på mig så alle kunne læse den.
Jeg blev meget trist og kunne næsten ikke forsætte dagen, heldigvis gik tiden hurtigt lige indtil jeg blev kaldt indtil møde.
Lad mig bare sige det lige ud,det var så svært ikke at bryde sammen,for min stue pædagog fortalte at hun og min stue medhjælper havde lavet en OBS på mig fra vinduet af en dag jeg var sendt alene ud med de kære små på 2½ år,selvom jeg på grund af mit syn ikke må være alene med dem, når men deres kritik gik så på at jeg for dem ikke havde sat mig i nok respekt overfor to børn som var gået ind i en indhegning for at lege på den lille bakke for neden.Bakken er indhegnede for at skåne græs.
Nå men udover at de synes godt om alt mit kreative, ja så synes de jeg var læring hos dem og ikke uddannet pædagog som jeg nu er.
Jeg fik fleks job på 16 timer på grund af mit nedsatte syn, og det var også meningen af kommunen fra start af skulle have sat belysnings konsulent på men det er ikke sket. Så derfor er det så svært for min stue pædagog og medhjælper at forstå min måde at arbejde på, på stuen mangler der god belysning, det er et hø loft der er indrettet til stue til 9 børn, og der er ikke meget plads.
Nå men efter mødet var jeg jo meget påvirket og gik hjem og skrev til vores område leder om det jeg havde oplevede og alt var i en god tone.Jeg fik da også et godt svar tilbage at hun ville handle på det.
Men hun har ikke nåede det, da hun er på ferie.
I sidste uge var jeg så til AKUT møde igen,dengang var det min leder som kaldte mig ind til en " nu falder der brænde ned samtale" hold nu op hun var godt vred på mig fordi område lederen havde ringet til hende og fortalt kort at nu ville hun have et møde med min leder samt mig.
Udover det fik under samtalen også et valg om " Pernille ønsker du overhoved at arbejde her, når du underetter vores område leder om os" Jeg brød sammen og græd hun tvang mig ind på stuen igen men jeg valgte at gå hjem og har ikke været der siden.

Så er det jeg spørg jer,hvordan oplever i det at være i fleks job som pædagog? og hvad ville i stille op hvis i følte jer dårlig behandlede på jobbet?
Jeg har snakket med min job sagsbehandler om det og BUPL men fandt ikke støtte.
I og med at job centret og min leder igen misforstod hinanden, og jeg blev lovede noget som ikke holdt.
Kh.Pernille
Solsikke12 er ikke logget ind   Besvar med citat