Se enkelt indlæg
Gammel 08-01-2009, 20:47   #29
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ja, så har....

....jeg læst bogen:

http://www.casa-analyse.dk/files/pdf/aktivering.pdf

Og interessant læsning er det unægteligt. Og giver et lille blik ind bagom svaret på det spørgsmål, vi så ofte stiller herinde......

Hvorfor?????

Om vi så kan lide svaret eller ej, det er jo en anden sag, personligt er svaret mig noget uappetitligt.

Bogen kan anbefales, helt sikkert, og jeg kunne godt lide at høre de "lønmodtagere" der evig og altid dominere diverse debatter med, "de skal sgu' ikke gå og dovne den for mine skattekroner".
Men om de ville opfatte så meget, skulle de læse bogen, det tvivler jeg på, de er for snæversynede til at se at illusionen "aktivering" tager dem ved næsen og fører dem rundt i manegen.

Hvad jeg savnede i bogen, men det høre nok ikke helt hjemme i den sammenhæng, er at man også havde konkluderet, i forhold til de menneskelige omkostninger i den førte politik.

Det er jo ikke bare ledige der rammes af den førte aktiveringspolitik, men også syge og handicappede, der gang på gang må betale med lidt af den værdighed de har tilbage, når de igen og igen render ind i fysiske eller psykiske begrænsninger og samtidig får skreget i ørene at her gælder "noget-for-noget".

Det havde været godt om det var taget med i bogen, som jo er bygget op omkring statistikker og beregninger og ikke så meget omkring det menneskelige, selvom det ligger mellem linjerne. Man kunne godt have ønsket sig at det var blevet sagt lidt mere direkte.

Desværre tror jeg ikke at bogen vil flytte meget i forhold til holdningerne, hos både magtudøvere og borgerne i Danmark. Bogen mangler en ideologi.

Som forfatterne selv udtrykker det, så ønsker de, "at øge forståelsen af aktiveringspolitikken", ikke nødvendigvis belyse konsekvensen af samme.

God læselyst,

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat