Se enkelt indlæg
Gammel 09-01-2013, 22:47   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Nu er det jo DR der laver dokumentaren - og de har ry for at være ræverøde
Ha ha...

DR TV-avisen er klart en højreorienteret nyhedsformidler , og har alle dage været det.
Hvis man ikke kan gennemskue det på selve dækningen , kan man jo se hvilken lejr studieværterne i reglen stiller op for når den tid kommer. Det burde give et hint for de fleste.

Disse såkaldte røde lejesvende var blandt andre :

Kai V. Andersen – Venstre
Uffe Ellemann-Jensen - Venstre
Ole Andreasen – Venstre
Bjørn Elmquist - Venstre
Paula Larrain – Konservative
Bent Stuckert – Venstre
Morten Løkke-gaard – Venstre
Karen Jespersen – højreorienteret socialdemokrat

Hvis nogen her inde kan komme i tanke om en DR journalist der har stillet op for venstrefløjen , så nævn det endelig. Jeg kan ikke komme i tanke om det.

Derudover var Connie Hedegaard ( konservativ ) en overgang chef for radio avisen.
Hans Morten Rubin var leder af TV-avisen , samtidig med han var en meget aktiv del af venstres ledelse.

Men under selve ”DR hatten” er jeg enig i der findes redaktioner med en mere midtersøgende indfaldsvinkel. P1's orientering og deadline eksempelvis.

Det er hovedsageligt DR tv-avisen jeg har et anstrengt forhold til. Vel er den ikke så rabiat som TV-2 nyhederne , men borgerlig er den ikke desto mindre. Jeg vil placere den nogenlunde på linje med Børsen og Berlingske. De er efter min mening begge forholdsvis moderate borgerlige nyhedsmedier.

Læs i øvrigt denne glimrende artikel af Lone Kühlmann.

http://www.information.dk/149494

Sidst redigeret af halse; 09-01-2013 kl. 22:57.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat