Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2013, 20:09   #74
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Heksejagt....

Af Kathrine Lilleør, præst og samfundsrevser.:

http://kathrine.blogs.berlingske.dk/...comment-106375

"Hvor er det underligt, at socialministeren ikke for længst har grebet ind. Og hvor er det dog lodret uhyggeligt, at man i det kommunale ikke for længst har protesteret over at have så udstrakte beføjelser overfor de borgere, der er mest afhængige af kommunens hjælp."

Jeg er ikke en ung enlig kvinde med 2 børn, men en gammel rotte der i næste måned bliver folkepensionist efter 15 år som invalidepensionist, der har en mening om de forhold, der byder sig i Danmark.

Mit indlæg til til blokken.:

Socialt bedrageri skal stoppes, med alle lovlige midler, fastsat af politikerne. Punktum.

Men, når kommunalt ansatte embedsmænd, SAK, Sammenslutningen af Kontrolmedarbejdere, ønsker at gå videre med deres visioner for fremtiden, som bla. er, at SAK skal have retten til, at bede min nabo om oplysninger, helt uden min viden, er vi nået for vidt.

En nabo, som udover at være min nabo også er kommunalbestyrelsesmedlem. Denne, min nabo, bliver yderligere opfordret til at sende foto-dokumentation med i sin anonyme anmeldelse fra Borger.dk, hvis det var hans ønske eller at så mistanke om, at jeg modtog uberettiget beløb, fra det offentlige.

Citat fra anonym anmeldelsesblanketten på Borger.dk:

Du kan vedhæfte billeder eller andre former for dokumentation for, at der bliver snydt med en af Udbetaling Danmarks ydelser.
Du skal vælge knappen “Vælg dokumentation” for at tilføje dokumentation.
Du kan vedhæfte op til 10 filer. De må højst fylde 4 MB pr. stk., og du kan vedhæfte op til 10 MB i alt
.” citat slut

STASI havde de samme muligheder!

Kan du/I se komikken, hvor min nabo og kommunalbestyrelsesmedlem, ligge i ligusterhækken med zoom og tage foto af mig? Det er jo faktuelt det, Borger.dk opfordre til.

Nu er situationen absolut ikke hypotetisk, da jeg er modtager af højeste invalidepension pga 2 alvorlige arbejdsulykker, hvor jeg har smadret mit helbred, nu som kronisk smertepatient på Morfin og fin kørestol samt Boston-kortset.

Så lavt er vi havnet i Danmark. Søg på “Peter Møller, Dragør kommune” og læs, hvilke ønsker SAK har for fremtiden. Læs, hvad Folketinget modtager af breve fra embedsmanden. I Dragør kommunes navn. Du/I vil blive overrasket.

I håb om, at fremtidens politikere bliver stærke og tager magten tilbage, fra embedsmændene.

Med venlig hilsen

Peter

Rikke Nielsen oplyser:

Vær dog opmærksom på, at det ifølge straffeloven er ulovligt at tage billeder af dig på din private grund:

§ 264 a. Den, som uberettiget fotograferer personer, der befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder. Det samme gælder den, der ved hjælp af kikkert eller andet apparat uberettiget iagttager sådanne personer.


Hvor jeg spørger:

Kære Rikke Nielsen

Tak, for reaktion og nyttig viden om Straffelovens §264a.

Nu er hverken jeg eller min krop særlig indbydende til fotografering og sikkert ikke aktuelt.

Mere interessant er spørgsmålet om, hvem der på Borger.dk har besluttet at borgerne skal have denne opfordring til foto-dokumentation i anonyme anmeldelser om socialt bedrageri.

Embedsmænd eller politikerne?

Hvis det er en politisk beslutning, kan det ikke være bestyrelsen for Udbetaling Danmark, da denne består af både private personer (direktører) og valgte politikere.

Så spørgsmålet er hvem har besluttet dette foto-tilbud?

Politikerne? Folketinget?

Embedsmænd? Præcis hvem, i så fald?

Hvem kan svare på det? S.U.


MVH

Sidst redigeret af phhmw; 30-06-2013 kl. 20:46.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat