Se enkelt indlæg
Gammel 10-02-2010, 14:07   #224
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ang kontanthjælp, så tror jeg at boligsikringen ligeledes bliver højere...og at det nogenlunde kan gå lige o-p OP. Ok, jeg ved selvfølgelig ikke hvordan du bor nu med leje osv.

Men jeg overlevede da de 21 år på kontanthjælp, og har aldrig stået uden tag over hovedet selvom huslejen sjældent matchede kontanthjælpen.

Men ok, en ting er, at være vant til at leve i skidtet, en anden er nok at falde direkte ned i det....
De første 6 måneder på kontanthjælp bliver nok ikke det store problem, da jeg jo så kan få tilskud osv, men når jeg rammer kontanthjælpsloftet, så slår hammeren.

Jeg bor til leje, har en husleje inkl. varmt vand og varme på ca. 5800 kr. Får i dag ca. 700 i boligsikring. Men jeg har i alt udgifter for 9200 kr om måneden og der kan ikke skæres mere ned, har skåret ALT overflødigt fra og har et meget lavt rådighedsbeløb hvor jeg også skal betale psykolog og medicin af.

Det kan godt være det er et luksusproblem, men jeg vil være meget meget ked af at flytte fra min lejlighed. Jeg elsker min lejlighed, flyttede herud da jeg blev syg og fyret fra mit job og var nødt til at sælge min ejerlejlighed. Jeg føler mig tryg her, her er gode omgivelser og det er ikke bare beton eller en kasse jeg er blevet puttet ind i.

Jeg har kæmpet med næb og klør overfor min stride bankrådgiver for at få lov til at blive boende, så det akter jeg at blive ved med

Jeg er også fuld af beundring over jer der har klaret at leve i årevis på kontanthjælp... jeg forstår ikke hvordan I har kunnet klare det. Stor respekt herfra.

Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej hla72

Hvis du skulle være så uheldig at komme på kontanthjælp (
er det selv og bor i hus) kan du få pgr. 34 men denne skal betales tilbage, hvis det er en ejerbolig.

men dette har i mit tilfælde gjort at jeg har ro til alt det andet med kommunen, ikke skal tænke om jeg kan blive boene eller ej, af hensyn til min søn.

håber du får lov at fortsætte, men intet er sikkert desværre.
Jeg bor til leje, og det med at få penge der skal betales tilbage er jo bare at rykke problemerne... men jeg kan godt se fornuften i at gøre det så man får den ro. Det er i hvert fald noget jeg vil skrive mig bag øret og veje for og i mod.

Men hvad med kontanthjælpsloftet... ? Kan man så fortsætte med at få hjælp? Jeg har da forstået sådan, at det kan man ikke... alt over 12.000-et eller andet bliver skåret væk...

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat