Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2013, 15:13   #41
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak for svar Østergaard...

Jeg har nu haft telefonisk kontakt til Borgerrådgivningen i Randers kommune.

Borgerrådgivningen kan kun hjælpe med at formulerer en klage og sætte én ind i reglerne. De vil ikke tage stilling til om der er sket nogen lovbrud i min sagsbehandling (for sent partshøring, for sen varsel vedr. dagpengestop, manglende svar vedr. aktindsigt), det overlader de til ankestyrelsen.
De kan dog svare på om sagen er behandlet i overensstemmelse med "God forvaltningsskik", og det mente hun ikke min sag var. Men selvfølgelig kun i telefonen, ikke skrifteligt.

Og hvad hjælper så det? ...Ikke en pind.

Rådgiveren fortalte at jeg kunne gøre opmærksom på fejlene i min klage. Derved kunne ankestyrelsen tilbagevise sagen på denne baggrund. Ja ja "super"! En forlænget sagsbehandling er da lige hvad man har brug for når man står uden indtægt. Som om kommunen laver den oprindelige beslutning om fordi de får påpeget deres egne fodfejl?...Næppe!.

Genialt system! Man kan tåge rundt i loven og gøre som det passer sagbehandleren uden at det har nogen som helst konsekvens, for hvis borgeren påpeger dette trækkes anken bare endnu længere ud...

Jeg har så også netop fået brev fra kommunen omkring det sene svar vedr. aktindsigten. Der står at da jeg havde speciallægens udtalelse og (selv havde indhentet) referater fra jobkonsulents møder med mig i virksomhedspraktik havde jeg alle relevante oplysninger i rette tid til partshøringen...Spændende! Her kan kommunes folk så godt udtale sig om loven er overholdt og overlader det ikke til en ankestyrelse..ha ha..ha Det er sgu da genialt det system

Sidst redigeret af ZikZak; 06-08-2013 kl. 15:17.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat