Se enkelt indlæg
Gammel 21-05-2015, 17:13   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kay Se meddelelser
Min 1. virksomhedspraktik blev afbrudt dels grundet forværring af min tilstand men også grundet nogle speciellægeerklæringer der indikerede en påvirket arbejdsevne. Virksomhedspraktikkernes mål at bringe borgeren op på mindst 20 timer om ugen således af borgeren kan blive selvforsørgende.

En arbejdsprøvning iværksættes, når der er udsigt til at borgeren skal landes i et fleksjob. Sådan som jeg har forstået det er dette forskellen på virksomhedspraktik og arbejdsprøvning. (Jeg er selv 40+)

Så du skal muligvis i arbejdsprøvning @Lucasmik, og som @mik16 siger at det vigtigt at du prøver hvad du kan, og allervigtigst er at du dokumenterer ALT gennem en dagbog i disse forløb. Arbejdstid, pauser, symptomer osv.

Har andre mere viden er i velkomne med indput.

Jeg skal nok skrive i tråden om mit videre forløb @Lucasmik
Lad os lige fastslå at der IKKE er nogen grænse på 20 time/uge eller noget andet timetal, der siger "selvforsørgende" Det HAR ankestyrelsen i feb. 14 slået fast i en rettelse.. Det er udelukkende en vurdering af den enkelte, og dennes skånehensyn. Og med skånehensyn, så er der stadig mange der arbejder alle 37 timer uge..

Men ser vi rent logisk på en arbejdsprøvning.. Så skal den jo bekræfte, "at arbejdsevnen er nedsat i ethvert job".. Det betyder så, at de arbejdsprøvninger SKAL skal vise om man KAN blive/være selvforsørgende. Og helt logisk set, så skal man jo "køres helt til SIN grænse" i timer, i en praktik.. Netop først dér kendes grænsen.

Sidst redigeret af mik16; 21-05-2015 kl. 17:20.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat