Se enkelt indlæg
Gammel 14-02-2010, 15:44   #1
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Kommunen og frit sygehusvalg

Hej... tillader mig lige at lave en helt ny tråd, da jeg ellers er bange for det drukner lidt i min egen laaaaaange tråd... som er den her

Mit spørgsmål går på, kan kommunen tvinge mig til at benytte mig af frit sygehusvalg hvis ventetiden på mit lokale sygehus er for lang?

Jeg spørger fordi jeg er blevet indkaldt til undersøgelse på Neurokirurgisk afdeling på Odense Universitetshospital (OUH) og har fået en tid d. 10. marts. Samtidig skriver de i brevet at de ikke kan tilbyde mig evt. behandling indenfor en måned.

Jeg har fået konstateret flere små og en større diskusprolaps i nakken og er henvist med henblik på vurdering af den større af dem. Der er ingen der ved om jeg skal opereres, der er noget der vil blive vurderet når jeg kommer til undersøgelse. Skal jeg ikke opereres, jamen, så bliver jeg henvist til genoptræning. Skal jeg opereres, så skal jeg vente på det. Ingen ved hvad det bliver.

Jeg bor virkelig tæt på OUH, med lidt god vilje og medvind kan jeg næsten spytte der over på en god dag. Så set ud fra mit synspunkt med transport frem og tilbage (jeg har virkelig svært også psykisk med at skal sidde længe i offentlige transportmidler og at jeg skal nye steder hen jeg ikke kender) så kan det ikke være bedre.

Kommunen vil have mig udredt sygdomsmæssigt og afklaret på Reva inden 1. maj... det har været deres plan hele tiden (læs mere i min egen tråd om hvorfor det så ikke er gået sådan), men det kan bare ikke lade sig gøre uanset hvordan de, jeg eller sygehussystemet bærer sig ad. Men 1. maj udløber mine 26 ugers forlængelse af sygedagpenge under §27-2 og min nye socialrådgiver vil/må ikke svare på om jeg kan forlænges uanset om jeg er færdig udredt eller afklaret eller ej.

Så nu spørger jeg, kan kommunen kræve at jeg benytter mig af frit sygehusvalg og kommer hurtigere til et andet sted, vel og mærke selvom det giver mig problemer på det psykiske område og selvom jeg ikke kan nå hverken at blive udredt, genoptrænet eller afklaret inden 1. maj?

Eller er det mig der bestemmer om jeg vil benytte mig af tilbudet om frit sygehusvalg?

Håber nogen kan svare mig. Har nemlig ikke lyst til at spørge hverken min fagforening eller min socialrådgiver på kommunen, for så er jeg da først sikker på de begynder at presse mig.

H.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 14-02-2010 kl. 15:49.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat