Se enkelt indlæg
Gammel 04-04-2023, 12:46   #65
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Direktør fyret efter kun én måned: Står til 1,5 million

https://ekstrabladet.dk/nyheder/poli...mbiZA0KIHF0GzQ

Efter kun én måned på posten er direktør Michael Maaløe blevet fyret fra Fredericia Kommune. Det sker mindre end et år efter, at han blev fyret fra en anden kommune

Af
Cecilie Guldberg
Ved du noget? Kontakt os her.

Efter kun en enkelt måned på posten som direktør for børn, unge og kultur i Fredericia Kommune er Michael Maaløe blevet fyret.

Ifølge TV Syd får han 1,5 millioner kroner med sig i fratrædelse fra kommunen.

Det er dog ikke længe siden, at Michael Maaløe sidst fik et gyldent håndtryk, kunne JP Randers fortælle.

For i maj 2022 blev han fyret fra Randers Kommune efter store problemer med arbejdsmiljøet i sin forvaltning, og i den forbindelse fik han 1,6 millioner kroner med sig ud af døren.

Det betyder altså, at Michael Maaløe på under et år står til mere end tre millioner kroner i gyldne håndtryk fra to kommuner.

'Har helt bestemt lært noget'
Ved ansættelsen af ham i Fredericia Kommune lagde han ellers netop vægt på, at han ikke ville havne i problemer igen.

- Der skete ting i mit tidligere job, som jeg vil sikre, at jeg ikke havner i igen. Sådan et forløb kan man altid lære noget af, og jeg har helt bestemt også lært noget, sagde Michael Maaløe således i en pressemeddelelse.

Hvad han har lært denne gang, forbliver uvist. Ekstra Bladet har spurgt Michael Maaløe om, hvorfor han er blevet fyret, men det ønsker han ikke at uddybe.

- Ja. Vi har lavet en aftale, og en del af den aftale er at fortælle, at samarbejdet skal ophøre. Og så har jeg ikke andre kommentarer.

- Så du vil ikke fortælle hvorfor?

- Jeg har ikke andre kommentarer. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, siger Michael Maaløe.

Gang i svingdørene
Michael Maaløe er ikke den eneste, der er blevet fyret fra Fredericia Kommune for nyligt. Således er også Camilla Nowak Kirkedal blevet fyret som kommunaldirektør. Ifølge TV Syd var hun i forvejen hjemsendt af ukendte årsager.

Tv-stationen kan desuden berette, at også hun står til en gylden fratrædelse på knap 3,5 millioner kroner.

Det er dog ikke kun i Fredericia, at der er gang i svingdøren.

Således kunne Ekstra Bladet tidligere på ugen afsløre, at også Halsnæs Kommunes kommunaldirektør er blevet fyret. Han blev smidt hjem med omgående virkning efter mystiske beskrivelser af en knallertpåkørsel på et KL-topmøde.

Også han lander nu en fratrædelsesaftale på 3,5 millioner kroner.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat