Emner: diktafon
Se enkelt indlæg
Gammel 23-03-2007, 19:24   #15
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: diktafon

Nu sidder jeg jo som sagsbehandler i en kommune. Jeg har aldrig fået stillet spørgsmålet, om samtalen må optages.

Hvis jeg fik stillet spørgsmålet, ville jeg først og fremmest gerne vide grunden til det - er grunden at det er sygdomsbetinget og at det vil hjælpe ansøgeren, tror jeg nok jeg ville sige god for det.

Men handler det om mistillid fra borgerens side, ville jeg først og fremmest foreslå, at de i stedet tog en bisidder med på mødet i stedet, hvis der blev takket nej til det, tror jeg, at jeg ville afvise at personen kunne optage samtalen.

Hvorfor så det......
Jo, det handler ikke om usikkerhed fra min side, men det handler om at skabe et tillidsforhold mellem sagsbehandler og borger, og hvis borgeren fra start er mistroisk, så er det ikke udgangspunktet for et godt samarbejde. Jeg ville jo også være mistroisk overfor borgeren i en sådan situation.

Hvis jeg har haft flere samtaler med borgeren, og han/hun pludselig en dag kommer og siger at nu ønsker han/hun at optage samtalerne, ville jeg selvfølgelig høre grunden, men uanset grunden ville jeg sige ja til dette - men ikke til en borger jeg ikke har haft et samarbejde med i forvejen.

Mvh soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat