Emner: diktafon
Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2007, 21:10   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: diktafon

Hej Julle

Tak for at du lige skriver til os hvad de har svaret dig

Jeg vil dog tillade mig at være uening i det de skriver (og det er ikke første gang ) jeg læser det andet vi har stående på siden her og læser det på en helt anden måde (hvad jeg også vil oplyse socialministeriet om ) det jeg læser er det her ..


Efter bestemmelsen i straffelovens § 263, stk. 1, nr. 3, straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder den, som uberettiget ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Optagelse på bånd af samtaler eller anden samtale, som den pågældende selv deltager i, falder uden for denne bestemmelse. Det gælder også i tilfælde, hvor optagelsen sker uden den anden parts viden.

Dette er hvad jeg betragter en samtale med kommunen som, kommunen skal varetage mine interesser og burde som sådan ikke have noget at skjule og dermed ikke kunne have et problem med at jeg optog en samtale hvor det eneste personlige der må kunne komme på bordet vedrøre MIN person.

Der er ikke herudover i lovgivningen fastsat almindelige regler om borgeres adgang til at optage samtaler med forvaltningsmyndigheder på bånd.

Spørgsmålet om borgeres adgang til at optage sådanne samtaler på bånd ses endvidere ikke behandlet hverken i retspraksis, ombudsmandspraksis eller i litteraturen.

Hvordan kan socialministeret så fastslå at det ikke er lovligt ??

På den baggrund finder Justitsministeriet ikke i den foreliggende sammenhæng at kunne bidrage med yderligere til det stillede spørgsmål. "


Jeg vil til hver en tid læse det som jeg har ret til at optage mine samtaler og jeg har da også gjort det adskellige gange og jeg har såmænd også brugt det, ikke til at køre sag mod kommunen men mere til når sagsbehandler eller erhvervsleder har sagt sådanne ting som DET har jeg aldrig sagt, så er mit svar jo det har du og jeg kan dokumentere det med et afskrift af en samtale mellem os hvor du klokke rent siger det...

Dette har aldrig voldt mig problemer, og kommunen har taget det til efterretning ...

Min grund til at optage samtaler er min dårlige hukommelse, og det at jeg har et stress nivau der gør det meget svært for mig at huske en samtale om så ubehalige og stressende emner som det tit er hos en sagsbehandler , jeg startede også pænt med at spørger , men efter et nej så har jeg henholdt mig til det skrevne i loven som jeg har gengivet her

Og det vil jeg da også lige skrive til dem ( det er IKKE altid de har ret og ville ikke være første gang de har været for hurtige ude med svaret )


Men alt er nok som øjene der ser og så må vi hver i sær gøre op med os selv hvad vi vil og ikke vil ...

men er glad for at du deler dine oplysninger med os
  Besvar med citat