Emner: diktafon
Se enkelt indlæg
Gammel 20-03-2007, 19:31   #13
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: diktafon

Citat:
julle skrev:
Altså har jeg kun ret til at optage hvis kommunen siger ja.Noget andet er selvfølgelig hvad jeg gør, men i tilfælde af en sag mod kommunen er det nok tvivlsomt at en sådan optagelse vil kunne indgå og bruges til noget, da det jo er ulovligt at optage uden kommunens samtykke på forhånd.

Tak for jeres mange svar og mulige løsninger
Venlig hilsen Julle
Julle..... Man bør nok starte med at spørge dig om hvorfor ønsker du at optage samtalerne under din sags forløb?

Ønsker du det for nemmere og bedre kunne gennemgå mødernes forløb når du er hjemme igen i fred og ro? Eller ønsker du en dokumentation i tilfælde af, at du kan blive tvunget til at klage over afgørelser eller sagsbehandling eller noget andet i denne forbindelse?

Hvis du har problemer med hukommelsen eller er for stresset (under møderne) til at kunne huske mere nøjagtigt hvad der var talt om - er det dette der må fremhæves når du "bekendtgør" at det er din agt at optage samtalens forløb.

Det er IKKE nok, at du få stillet et referat i udsigt og til godkendelse, for når du ikke kan sammenhængende erindre dig samtalens indhold og chronologi - kan du heller ikke opfylde din pligt m.h.t. at skulle godkende referatet som du (mig bekendt ?) er forpligtet til (?).

Når det er sagt - og man accepterer at du medbringer en optager til at foretage en optagelse alene med henblik på dit egtet behov for at huske - er der ikke noget til hinder for, at du med baggrund i optagelsen - selv skriver et referat af mødet og sender det til den pågældende mødeleder: "til orientering - for en god ordensskyld ønsker jeg hermed at bekræfte at der er blevet truffet følgende aftaler under mødet den (dato) mellem undertegnede og.... "

Hvis du - indenfor 7 (er lidt usikker på det ekstakte antal dage) arbejdsdage IKKE imodtager en skriftlig indsigelse mod hele eller dele af dit referat - betragtes det som de facto godkendt af modtageren - og er derved også juridisk bindende.

Gad vide hvordan forholder det sig mon, hvis man har en bisidder med og det er denne person, der jo ikke er en direkte part i sagen - optager mødet til eget brug?
  Besvar med citat