Se enkelt indlæg
Gammel 10-04-2010, 17:33   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Danmark/Sverige

Hej Aloecare


Nu kunne jeg jo godt komme med noget om at det skal vi nok finde ud af og det skal nok gå godt i sidste ende, men det ville være en løgn over for dig og det ville bare gøre situationen endnu tristere for dig når du så kom i gang med sagen, så jeg må desværreholde mig til sandheden selv om det følgende er en kedelig omgang at skulle fortælle dig.

Jeg må desværre sige at du ved at flytte til Sverige er havnet i et fælt offentligt ingenmandsland, og det jeg kan fortælle dig er desværre alt sammen negativt to the maximum.

Da du fik skaden mens du var bosat i Danmark skulle du faktisk have den sag færdigudredt mens du stadig boede i danmark for at få en evt fleks eller FP med til Sverige.
Nu må du gå den tunge gang til de svenske myndigheder og få dem til at starte en sag op, men her er problemet, hvis jeg husker rigtigt, at du ikke kan få en sådan sag startet før du har boet fast i Sverige i X antal år. Den del er du desværre nødt til at forhøre dig om lokalt eller i udenrigsministeriet her i Danmark.

Du står yderligere med det problem at en pension i Sverige eller en fleks under alle omstændigheder er meget ringere i ydelse end en tilsvarende dansk. Dette ændres ikke af at du senere flytter tilbage til Danmark, så din hertil medfølgende fleks eller pension vil være meget ringere end en dansk. Jeg håber så at du, hvis du får en fleksordning og finder et dansk fleksjob OG flytter til Danmark mens du er i det danske fleksjob kan få dansk ledighedsydelse hvis du så mister dit fleksjob på et tidspunkt. Den del kender jeg så ikke noget til og må lade andre svare på.

Hertil kommer så at du kommer under det der hedder brøkpensionist hvis du så vælger at flytte tilbage til danmark før du starter en sag op, for nu har du jo boet nogle år udenlands, og er derfor ringere stillet selv om du er dansk statsborger stadigvæk og hele tiden har været det. Dette kan brøkpensionist her på siden hælpe dig med.

Jeg er så enormt ked af at skulle sige det, men det er hvad jeg umiddelbart har kunnet finde ud af sådan off the board, men jeg kan selvfølgelig tage fejl og håber ved gud også at jeg gør det. Det ser desværre ud til at du har placeret dig selv i den værst tænkelige udgangsposition der findes.

Jeg håber meget at du får ordnet dine forhold så du kan klare dig alligevel, men jeg kan desværre ikke give dig lysere udsigter end dette.

Pøj Pøj. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 10-04-2010 kl. 17:41.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat