Se enkelt indlæg
Gammel 21-07-2009, 01:33   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg plejer ellers....

....at være ret god til at læse diverse tekster. Men ovenstående har efterladt mig totalt forvirret.

Igam1951, teksten henviser til nogle danske love, men der er jo også nogle EU-regler, og en EU regel er at hvis et EU-lands regler, stiller en EU-borger ringere end det EU-reglerne siger, så er det EU.reglerne der gælder. Det er en af de rettigheder EU-borgere har.

En EU-borger er en person fra et hvilketsomhelst EU-land der har gjort brug af sin ret til fri bevægelighed.

Dvs. at en dansker der tager arbejde og/eller ophold i et andet EU-land, er ved tilbagevendelsen til Danmark at betragte som EU-borger. Og det er derfor EU's regler der gælder. Det er disse regler som Brøkpensionist henviser til.

Hvordan det ser ud hvis du har arbejdet uden for EU, det er så en anden sag, det kan EU ikke blande sig i.

Men hvis der er en der kunne læse og lave et sammendrag, over Igam1951's tekst, så ville jeg blive utrolig glad, da det eneste jeg kan se er at kommunerne har lov til at "behovsvurdere" og derudfra fastsætte et rådighedsbeløb de mener er rimeligt. Og reelt betyder det at de kan skalte og hvalte som de har lyst til. Men det kan godt være at det er mig der har taget fuldstændig fejl.

Input udbedes.

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat