Se enkelt indlæg
Gammel 05-03-2010, 02:12   #19
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Og hvis de danske myndigheder ved indrejsen til Danmark ville gøre dem opmærksom på, at de kan blive optaget af en a-kasse med det samme, så skulle de ikke søge om bistandsydelser, den dag de bliver arbejdsløs her.

Men der er jo en god grund til ikke at gøre, for starthjælp er jo meget billigere.
Oven på hvis de var så naive og troede på den "danske paradis" og tog sin familie med her til landet og blev bagefter uheldige arbejdsløse så for de at vide, at de skal rejse hjem med det samme.

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Og egentlig skulle de helst ikke have noget som helst som f.eks. børnefamilieydelser.
Jeg kender personligt sagen i Århus Kommune hvor en ”østarbejder” venter på børnefamilieydelser fra 2008 år, og kun fordi jeg taler begge sprog forhåbentlig får han penger i næste uge. Det er god nok skandaløs.

Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
De kan da bare slide lidt for det danske opsving og så forsvinde igen hurtigst muligt eller dø på vores arbejdspladser, for der dør langt flere østarbejdere på vores arbejdspladser end danskere.
Det er fordi de er nemlig meget bange at miste arbejde. For dem er det ”to be or not to be”. Husk også at de danske arbejdsgiver er klare over deres sproglige problemmer og beskriver arbejdsulykken for at åbne fordel for sig selv. Det kan jeg beviser. De kommer hjem handicapede og skal vente på usikkert erstatning for arbejdsskade.

Er det sådan du mener det skal være Zastrow?

Arbejdskræft fra andre EU-lande skal bare komme, arbejde, betale dansk skat, holde sin kæft og rejser hjem når danskere har ikke mere brug for dem mere - er det sådan det skal være? NEJ DET SKAL DET IKKE!!!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
at der må være forskel på en person, der kommer fra et østland og blot arbejder et par år her i landet - og så en person, der i mange år har arbejdet og betalt skat her i Danmark.

Beklager - men sådan er min indstilling altså...
Desuden vil jeg spørge om, har du den samme indstilling til en person som kommer fra ”en vestland”?????
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat