Se enkelt indlæg
Gammel 02-04-2016, 09:53   #1
miav123
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2016
Indlæg: 30
Styrke: 9
miav123 er ny på vejen
Su tilbagebetaling?

Hej,
måske nogen kan hjælpe mig herinde.

Jeg skulle starte på en uddannelse jeg tilmeldte mig i nov. jeg kom ind, og købte bøger m.m. i december.
Uddannelsen startede d. 18 januar. Herefter fik jeg influenza, og meddelte hver dag til kontoret jeg var syg + jeg læste tingene op som mine klassekammarater sendte til mig.


1 uge efter blev jeg udsat for noget tragisk. Dvs. jeg blev nødt til at afbryde uddannelsen d. 26 januar.


Jeg har ikke fået besked om tilbagebetalingskrav ENDNU? hvornår kan man forvente dette kommer? Jeg har som sådan været studieaktiv så godt jeg kunne, købt alle bøger, besvaret alle mails de har sendt. Men på SU, kan jeg se der står "afbrudt uddannelse/ej begyndt"


Jeg tænker at 3 måneder efter er sent at få et tilbagebetalingskrav? I så fald, kan jeg forvente et?


Har brugt omkring 2.000 kr på bøger.. og gjorde alt så godt jeg kunne. Er bare hammer nervøs nu...

Og udover dette, kan jeg være bange for et betalingskrav på et andet grundlag, nemlig at jeg har tjent for meget. Men dette er en fejl i min lønseddel.

Mit firtidsjob, har udbetalt 11.444 kr til mig, 5600 kr for meget. Dvs. at hvis de ikke havde gjort dette, havde jeg ligget på grænsen, på det fribeløb man måtte tjene. Det er vel ikke min skyld at de har lavet en fejl i lønseddelen, og den tilfældigvis rammer sammen med min SU? Det skal siges at de trak alle pengene fra jeg skyldte på næste lønseddel da jeg selvfølgelig ikke var berettiget til disse, og jeg dermed kun fik 1600 udbetalt her.


Sidst redigeret af Webmaster; 02-04-2016 kl. 17:08. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
miav123 er ikke logget ind   Besvar med citat