Se enkelt indlæg
Gammel 15-08-2014, 12:46   #2
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Juristeri Jo, de er smarte er de.

Hvis du eller din partsrepræsentant mener, at der mangler oplysninger, eller I har flere bemærkninger til sagen, er I velkommen til at ringe eller skrive til os. Vi beder om at få jeres eventuelle bemærkninger inden 14 dage.”, plejer Ankestyrelsen at skrive. Men det gør de ikke mere.

Egentlig er det mest hensynet til én selv, man skal overveje, for hvis Ankestyrelsen allerede er i gang med at behandle klagen, kan det medføre en forsinkelse, hvis man henvender sig i løbet af sagsbehandlingen. Men med de aktuelle ventetider er risikoen for at Ankestyrelsen straks går i gang med sagen nok ikke overhængende.

Hvis man ønsker at bede om aktindsigt, er det som regel mest praktisk at gøre det, så snart man modtager kvitteringsbrevet.

Hvis man af den ene eller den anden grund har brug for at henvende sig til Ankestyrelsen i forløbet, er det vigtigt at gøre det så tidligt som muligt, også af hensyn til én selv

Hilsen Peter

Jeg har erfaret at det også er vigtigt at bede om aktindsigt sent i forløbet hos Ankestyrelsen...
I det år det tog for min klage at komme igennem systemet, nåede kommunen at fremsende nye (læge-shoppings bestilte) urigtige oplysninger fra en screening og en speciallæge erklæring. Oplysninger der blev klaget over promte, men som jeg kan se af afgørelsen "glemte" kommunen at sende klagerne med

Jeg er virkelig fortørnet over at jeg ikke har fået oplyst at der er indsendt nye papirer fra kommunen til Ankestyrelsen så jeg havde en mulighed for at kunne handle på det.

Jeg har ikke beviser for min påstand (har ikke søgt aktindsigt) da jeg virkelig må vælge mine kampe med omhu og nu står overfor en ny omgang overfor rehab-teamet. Så dette er bare en hjælp til andre der måske kommer i samme klemme.

Hilsen Moi
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat