Emner: Handicap bil
Se enkelt indlæg
Gammel 03-02-2014, 19:07   #3
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Hvis du i din ansøgning også har skrevet, at en invalidebil skal bruge til at køre børn, vil jeg tro, at kommunen vil bevillige en, hvor der er plads til alle, og i dit tilfælde således en 7 personers.
Eftersom de altid skal gå efter den billigst egnede, kan jeg forestille mig, at de vil foreslå en varevognslignende bil med plads til ekstra sæder - fx en VW Caddy eller tilsvarende.

Beslutter kommunen, at du er berettiget til en 7-personers bil, skal du ikke selv betale differencen. Husker ikke det nøjagtige beløb, men det et vist nok ca. 174000, kommunen som udgangspunkt sætter som max beløb - dette skal forstås sådan, at det max er halvdelen af dette beløb, du kommer til at skulle afdrage. Er den bedst egnede bil dyrere får du det, de kalder et rente- og afdragsfrit lån på differencen. Netop fordi det også er afdragsfrit kommer du ikke til at betale dette.
Finder kommunen en bil, der er billigere end de 174000 kommer du selvfølgelig til at skulle betale endnu mindre - det er altid halvdelen af det beløb (med en max grænse på ca 174000), der skal betales.

Vælger du selv en dyrere model, end den bedst egnede, skal du betale differencen selv (og som jeg har forstået det, skal det betales på én gang)
Derfor: Hvis kommunen ikke finder dig berettiget til en 7-personers bil, kommer du selv til at betale differencen.
Du bør på afgørelsen fra kommunen kunne se, hvilke forhold de har vurderet dig berettiget på, og dermed kunne se, om de mener, at du også skal kunne køre dine børn...

Du skriver 'invalidebil' og jeg går derfor ud fra, at du skal bruge den til arbejde, og derfor er det svært at vide om de også har vurderet, at bilen skal bruges til andre formål.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat