Se enkelt indlæg
Gammel 15-04-2009, 12:42   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og problemet omkring at der arbejdes for kapitalismen er sådan set ikke problemet som JEG ser det... selvfølgelig er de brede skuldre dem der tjener pengene, og selvfølgelig skal de have konkurrencedygtige forhold herhjemme.

Nej problemet er, at de brede skuldre GLEMMER at de er brede nok til også at tage sig af de svage i samfundet... de blændes af penge og rigdom, og grådighed samt nærrighed... deres lovning om at være "bredde skuldre" forblev en politisk ideologi af samme kaliber som Hjort's ... det fungerer på papiret, men bliver ikke gennemført i praksis.

De vil sikkert selv pointere, at de brede skuldre blev givet i form af ledige jobs under opsvinget, og at dette var vejen til velfærd... men der er sgu' noget de har misforstået, for opsvinget var IKKE givet af dem, det var kommet alligevel, så det er jo let nok at tage æren for at give noget væk de ikke selv har skabt. Ud over dette har de fuldstændig glemt at nogle mennesker bare ikke KAN arbejde, eller har brug for anden hjælp end bare JOBS som løsningen på alt.

HVIS bare de for h...... kunne finde ud af at BETALE til den velfærd, og PRIORITERE den velfærd, og behandle de svage og fattige med respekt i systemet... så ville jeg personligt ikke have noget problem med skattelettelser og hævning af skattelofter osv...

Problemet er, at der ikke ER rigdom nok til at tilfredsstille det velfærdssamfund vi gerne vil have med erhvervslivets konstante grådig og nærrighed... de vil have DET HELE SELV!

Summa Summarum: Indfør borgerløn der er til at leve af, sørg for en klimapolitik der er forsvarlig, samt social støtte til dem der har behov og lad så kapitalisterne skrabe til sig DER EFTER... så begynder det at ligne et forsvarligt og rimeligt samfund.

Man siger, at en af liberalismens vigtigste grundværdier er, at den stærke skal tage sig af den svage... men den grundlæggende værdi har de fanden gale mig ikke levet op til i de sidste 8 år ved magten! Tvært imod! ... de svage og fattige overlades til sig selv, og gives selv skylden for deres elendighed... og oven i dette bliver de mistroet og peget fingre af i en uendelighed... ikke lige nogen særlig "heltemodig gerning" at føre overfor dem de praler af at have brede skuldre nok til.

Synes jeg...

Sidst redigeret af Razmo; 15-04-2009 kl. 12:52.
  Besvar med citat