Se enkelt indlæg
Gammel 11-01-2024, 11:59   #63
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Torsten Geil

https://politiken.dk/debat/debatindl...qRtxHTiD6bFb7E

Torsten Geil: Jeg er nået frem til en dyster konklusion under min stresssygemelding fra Christiansborg

Det er på tide at få forhandlinger og beslutninger ud af ministeriernes lukkede magtrum og tilbage på Christiansborg.

Min stresssygemelding gav mig en ufrivillig pause fra arbejdet på Christiansborg. Da jeg fik det hele lidt på afstand, havde jeg anledning til at reflektere over, hvordan vi har indrettet vores folkestyre, og hvem der egentlig tager beslutningerne på Borgen.

Min konklusion er desværre, at det ser dystert ud.

Vi står som samfund over for en nedadgående spiral for vores demokrati, hvor både tillid, indsigt og engagement undergraves hos vælgerne. Det er dokumenteret igen og igen, at Folketinget og civilsamfundet står stadig svagere over for regeringen og embedsværket.

Vi ser det blandt andet i folketingssalen og i udvalgene, som burde være vagthund i forhold til regeringen og demokratiet, men som i stigende grad har udviklet sig til skueprocesser.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat